Belföld

Ötéves a hátrányos helyzetű gyerekek továbbtanulásáért indított program

A 2000-ben indult program fő célja a kistelepüléseken élő, hátrányos helyzetű, majd 2002-től a nem feltétlenül kistelepülési, de hátrányos helyzetű tanulók tehetséggondozása, felsőoktatási intézményekben történő továbbtanulásra való felkészítése.

Valamennyi magyarországi iskola számára példamutató az a fejlesztés, amely az Arany János Tehetséggondozó Programban az elmúlt években történt – mondta az oktatási tárca közoktatási helyettes államtitkára hétfőn Budapesten. A programban jelenleg közel háromezren vesznek részt az ország 23 intézményében – közölte Sipos János a program ötéves évfordulóján rendezett konferencián. A tehetséggondozásnak ezen formájába 21 gimnázium és két szakközépiskola, valamint kollégiumaik kapcsolódtak be.

Az első évfolyam eredményeiről elmondta: az induló 352 diákból 309-en érettségiztek, felsőoktatási intézménybe a tanulók csaknem 82 százalékát vették fel. A diákok 89,6 százaléka tett ECDL-vizsgát, nyelvvizsga-bizonyítványt a tanulók 93 százaléka szerzett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik