A kormányzati támogatás összege – 2002-es áron, általános forgalmi adó nélkül – maximum 208,9 milliárd forint. A fővárosnak 55,6 milliárd forintot kell biztosítania. A beruházás 75 százalékát mindkét fél az Európai Beruházási Banktól felvett hitelből finanszírozza.
A 4-es metró első szakaszának megépítéséről épp két évvel ezelőtt, 2003 májusában döntött a kormány, s ezután a parlament is megszavazta. Korábban az Orbán-kormány azért tudott jogerősen is kihátrálni a metróépítésből, mert az 1998-ban aláírt első megállapodást nem foglalták törvénybe. A Dél-Budát Rákospalotával összekötő új vonal első szakaszát a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar között jelölték ki.
A főváros már 2003 óta szorgalmazta, hogy a 7,3 kilométeres, tízállomásos első szakaszt hosszabbítsák meg újabb négy állomással a Bosnyák térig, ugyanis ez a hatékonyabb és költségtakarékosabb megoldás – mondta a lapnak Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója. A főváros elégedett ezzel a kormánydöntéssel, s a törvényjavaslatban szereplő állami támogatás is a korábbi megegyezésnek megfelelő. Mindez nem jelenti azt, hogy csúszik az üzembe állítás, az első szakaszon már akkor szállíthat a metró utasokat, amikor a második szakasz építése még folyamatban lesz.
A törvényjavaslatban az első szakasz befejezési határideje 2009, a második befejezése 2010-re várható. Így 2010-ig az éves központi és fővárosi költségvetésekben kiadásként irányozzák elő a beruházáshoz szükséges összeget.