Az autóbusz, a tehergépjármű méreteiből, jellegéből, magas előállítási költségeiből és a személyautókra kifejlesztett vizsgálati eszközök, módszerek ezen a járműveken történő használhatatlanságából adódólag Európában (s a világban is) autóbusz és tehergépjármű passzív biztonsági vizsgálatokat kevesen végeznek, Magyarország -s az AUTÓKUT Rt.- ebben a témakörben a kezdetektől úttörő munkát végzett, élenjáró szerepet töltött és tölt be. Ezért vállalnak kiemelt szerepet a témával kapcsolatos újdonságok, fejlesztési és vizsgálati módszerek koordinálásban, azok népszerűsítésében az évről évre ismétlődö munkaértekezleteken, konferenciákon, szakértői megbeszéléseken az AUTÓKUT Rt. szakemberei.
A tervezett témák, szekciók:
1. Autóbuszok ütközésének analízise
Tartalomból: ütközési statisztika, az esetek elemzése, a technikai konkluziók, autóbuszok és más közúti járművek ütközéses baleseteinek összehasonlítása
2. Autóbuszok borulásos és frontális ütközéssel járó balesetei
Tartalomból:
borulásnál: számítógép szimulációs vizsgálati módszerek, a vonatkozó EGB 66. számú nemzetközi előírás kiterjeszthetőségének vizsgálata, a különböző vizsgálati módszerek összehasonlítása,…
Frontális ütközésnél: a nemzetközi előírások lehetséges céljai, a vezető védelme, vizsgálati módszerek,…
3. Tehergépjárművek passzív biztonsága
Tartalomból: a vezető túlélési zónája, a vezetőfülke merevsége és a passzív biztonság paraméterei, a frontális ütközés és a borulás vizsgálati módszerei, aláfutásvédelem, kompatibilitás más járművekre vonatkozó előírásokkal, joghézagok a törvényhozásban,…
4. Egyéb passszív bizonsági kérdések
Tartalomból: éghetőség, energiaelnyelő szerkezetek, légzsákok, menekülési lehetőségek, összehasonlító analízis az autóbusz, tehergépjármű és személygépkocsi aktív és passzív biztonsága között, …
Az egyes szekciókat a Skoda Vyzkum, a TNO, a GDV, a TÜVSÜD-UVMV és az AUTÓKUT Rt. szakemberei vezetik.