Budapest, 2005. március 1.: A CV Online Magyarország Kft. – amely a CV Online Group tagja – tájékoztatást adott a cég 2004 évi, regionális és a hazai piacot érintő eredményeiről, a vállalatcsoport további terveiről, fejlesztési elképzeléseiről. Az eredményekről Norrie Sinclair, a vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója számolt be.
A CV Online Group (CVO Csoport) tagjaként 8 éve működő magyarországi iroda – a további 10 országban is megtalálható CVO vállalattal megegyezően – online karrier szolgáltatásokat (CV-Online üzletág), és hagyományos fejvadász szolgáltatásokat egyaránt kínál ügyfeleinek (Professional People üzletág).
Norrie Sinclair elmondta, hogy a tavalyi év nem csak a vállalatcsoport szintjén jelentett sikeres évet: az árbevétel a fenti két üzletágra vonatkozóan összesen 55%-kal, 3,3 millió euróra nőtt (ezen belül a PP üzletág 80%-os, míg a CVO üzletág 25%-os növekedést ért el), de ugyanez elmondható a magyar vállalatra is, hiszen a cég 75%-os bevételnövekedést könyvelhetett el az előző évhez képest, amelyből 250 ezer eurós eredményt az online üzletág, míg 350 ezer eurós bevételt a PP üzletág mondhat magáénak.
A sikeresen zárt 2004-es évnek köszönhetően 2005-re Sinclair csoport-szinten 50%-os bevételnövekedéssel, míg a magyarországi vállalatot illetően 80%-os növekedéssel számol, amelyből 30-40%-ra teszi az online üzletág által generált eredményt. Az online üzletággal kapcsolatos bizakodását azzal indokolta, hogy az elmúlt év során is jelentősen nőtt hazánkban az internet-penetráció és a modern technológia használata is egyre elterjedtebb. Pozitív várakozásait az egész régióra is érti: mint elmondta, a fejvadász -piac (mind a hagyományos, mind az online üzletág) az elmúlt években stagnált, amely recessziónak most kezd látszani vége az Egyesült Királyságban, Nyugat-Európában, s hazánkban is. Véleménye szerint további piacbővülést eredményezhetnek az EU-vállalatok lokális képviseletei, amelyek jelenlétükkel a munkaerőpiac élénkülését hozhatják magukkal.
Az elmúlt évek során a CV Csoport jelentős befektetést eszközölt tagvállalatainál, s ezt a tendenciát idén is folytatni kívánja annak érdekében, hogy a leányvállalatok – köztük a magyar vállalat – technológiai felkészültséggel, hatékonysággal, munkaszervezéssel még jobban követni tudják, és ki tudják szolgálni a piac dinamikus bővülését. Sinclair elmondta, hogy a menedzsment tőkebefektetési szándékai a karrierpiaccal kapcsolatos optimizmusát jelzi. Ami a fejlesztési stratégia konkrét területeit illeti: a CVO Magyarország tovább kívánja emelni szolgáltatásainak színvonalát és rugalmasságát, az internetes oldal és a keresőfelület képi és navigációs rendszer egyidejű, folyamatos fejlesztésével, amely az elkövetkezendő hetekben indul és várhatóan 4-8 hónapot vesz igénybe.
A magyarországi vállalattal kapcsolatos konkrét elvárásokat illetően Sinclair elmondta, hogy az online üzletág adatbázisában szereplő friss önéletrajzok számának megduplázását várja a CVO üzletágtól. Emellett a CVO Online Magyarország piaci részesedésének növekedését várja mindkét üzleti területen: a PP üzletág hazai piaci részesedését 15%-ra, míg a CVO üzletág piaci részesedését 40%-ra kívánja növelni.
„Az elmúlt 2-3 év recessziója után lendületes növekedésre számítunk. Véleményem szerint jellemző tendencia lesz a fejvadász piacon a specializáció, azaz nem csak a keresett munkavállalók által betöltendő pozíció szintjét illetően indul el a szakosodás, hanem a betöltendő szakterület alapján is kialakul a specializáció. A CV Online Magyarország PP üzletága ennek megfelelően elindította a Finance People, a Technology People és a Sales&Marketing People üzletágait is a Professional People márkanév alatt. Ezen kívül megfigyelhető az utóbbi időben a munkaadók részéről egyre markánsabban jelentkező, a munkaerő-kölcsönzés iránti igény, legyen szó akár szakképzetlen, akár magasan és speciálisan képzett munkavállalókról. A CVO Csoport Contract People elnevezésű üzletága erre az igényre kíván professzionális megoldást kínálni.”
Arra a kérdésre, hogy az online üzletág fejlesztése hogyan hat a hazai munkaerő nyugat európai országokba irányuló közvetítésére Sinclair elmondta, hogy ebben kontinensenként nagyon különböző a helyzet. Az Egyesült Államokban, ahol az emberek 85%-a a saját szülőhelyén kívüli államban él és dolgozik, a mobilitás nem kérdés. Ugyanezt az arányt az Egyesült Királyságban vizsgálva valamivel alacsonyabb mutatót találunk (65-70%), míg Nyugat Európában ez a ráta egészen alacsony, Magyarországon pedig mindössze 1-2 %. Sinclair meglátása szerint az arány az elkövetkezendő 10 évben jelentősen nő, amely a vélhetően leomló nyelvi akadályoknak lesz köszönhető, s mindez a karrierpiac további bővülését eredményezi.
***
A CV Online Magyarország Kft.
A CV-Online Magyarország Kft. az egyik legnagyobb internetes állásfórumot kínálja a hazai piacon. A cég a CVO-csoport tagja, amely 8 éves múlttal, 10 irodával és több ezernyi elégedett álláskeresővel mára Közép-Kelet-Európa vezető, integrált toborzási szolgáltatásokat kínáló vállalatává nőtte ki magát. A CVO-csoport több mint 600.000 regisztrált felhasználóval rendelkezik világszerte, 80%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik, 66%-uk pedig a karrier-építést leginkább fontosnak tartó 20-29 éves korosztályba tartozik.
A CV-Online hazai leányvállalata lehetőséget nyújt az álláskeresőknek, hogy a vállalatok figyelmét kiérdemlő adatbázisba felkerüljenek. A CVO önéletrajz-adatbázisát rendszeresen figyeli a cégen belüli fejvadász-üzletág, a Professional People is, amely cégek számára vállalja képzett munkaerő elhelyezését kezdőtől a középvezető pozícióig. A Professional People szakemberei a hagyományos állásközvetítők személyességét egyesítik az on-line módszerek hatékonyságával. A Budapest Business Journal 2004-ben a legjobb fejvadász címet ítélte a Professional People-nek.