A világdíjas vállalat az ásványvíz forgalmazása mellett a kozmetikai iparba is betörést tervez jövőre – hangzott el ma Szentkirályon, az üzem területén tartott sajtótájékoztatón. Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója szerint a párizsi világdíj, a hazai Arany Tallér elismerés valamint az a tény, hogy a világpiacon 38 országból már 13-mal írtak alá exportszerződéseket, megfelelő alapot jelent a cég jövőbeli terveinek. A cégvezető véleménye szerint hosszútávon a magyar ásványvíz, így a Szentkirályi is, óriási értéket fog képviselni a világban, mivel egyedül a Kárpát-medencében lesz 2050-ben is elegendő mennyiségű, ásványi anyagot tartalmazó ivóvíz.
A vásárlóközönség mellett a szakma elismerését is elnyerte a közelmúltban a Szentkirályi Ásványvíz azzal, hogy az ipar kategóriában Arany Tallér díjat kapott. A 2004. tavaszáig – a párizsi Ásványvíz Világkiállításon elnyert legjobb külföldi szénsavmentes ásványvíznek járó világdíjig – veszteséggel működő ásványvíz forgalmazó hatalmas áttörésre számít a hazai és a nemzetközi piacon. A tervek szerint 2005-ben itthon vezető forgalmazó lesz, nemzetközi szinten pedig a világ élmezőnyében fog szerepelni. A fejlődést jól mutatja, hogy már most több hazai és multinacionális kiskereskedelmi láncban értékesítik termékeiket, és húsz hálózatból hétben mennyiségi eladás alapján ásványvíz brand kategóriában az első helyet foglalják el a szentkirályi víz.
Balogh Levente, a cég ügyvezető igazgatója a sajtóbejelentésen elmondta: a cég dinamikusan fejlődik, hiszen míg 2003-ban 0,2 százalék volt a vállalat piaci részesedése, addig 2004. első felében már 4 százalékot értek el, az év végéig pedig 7 százalékra nő a részesedés mértéke. A szénsavas és szénsavmentes vízfogyasztás eloszlásában érdekes adat, hogy míg országosan ez utóbbi fogy jobban (70%), addig a Szentkirályi esetében máris 60 százalékban a szénsavmentes víz áll az élmezőnyben.
A fejlődés érdekében további pénzügyi befektetőket is bevonnának a cégbe. A világ vezető forgalmazói közül már érkeztek megkeresések, de a hungarikumnak számító terméket magyar tulajdonban szeretnék tartani, ezért kizárólag magyar tulajdonú vállalatokban gondolkodnak. A fejlesztések egyébként már elkezdődtek, és folyik a 2.500 nm-es új üzem tervezése is. A meglévő 1 palackozó sorhoz pedig jövőre még 1 új sort építenek, azt követően pedig újabb eggyel növelik a gyártósort. Ezzel a bővítéssel a cégnek várhatóan évente mintegy 300 millió liter víz palackozására nyílik majd lehetősége, úgy, hogy a 15 ezer db/óra kapacitású gépek három műszakban, 24 órán keresztül palackozzák a vizet.
A Szentkirályi Ásványvíz külföldi értékesítésében is áttörés tapasztalható az elmúlt hónapokban: 38 országból már 13 országgal sikerült exportszerződéseket kötni. Így pl. Anglia, Írország, Litvánia, Franciaország, Svájc, Spanyolország, Kanada, Ausztrália, Ciprus, és a napokban Horvátország legnagyobb sörös cége is elkezdte a Szentkirályi vizek forgalmazását. Dubajban két szerződést is aláírtak a teljes Közel-Keletre és Afrikára vonatkozóan, ahova üveges és flakonos vizet is szállítanak.
„Nagy elismerés a számunkra, hogy egy, a Kanári-szigeteken készített felmérés szerint a magyar paprika és a Tokaji Aszú mellett igény mutatkozik a Szentkirályi Ásványvíz bemutatására is.” – mondta Balogh Levente.
Betörés a kozmetikai iparba
Az innovatív fejlesztések eredményeképpen idén kibővült a cég termékpalettája is. 2004 novemberétől és a jövő évben számos újdonsággal tör be a Szentkirályi a piacra. Először az ásványvízből készült frissítő spray-t ismerhet meg a nagyközönség, később 13 különböző kozmetikai termékcsaláddal gazdagodik a kínálat. A téli hónapok várhatóan kedveznek majd a spray piaci bevezetésének, a fűtési szezon, a szolárium, a decemberi ünnepek, a szilveszter vagy a farsangi szezon miatt ugyanis sokan igénylik az arcfrissítő permetet. A spray további előnye, hogy rögzíti a sminket, hidratálja a bőrt, és teljes baktériummentes arcfrissítést biztosít.
Világpiaci trendek – a Szentkirályi képviselte hazánkat az eviani Ásványvíz Kongresszuson
A Szentkirályi Ásványvíz ügyvezető igazgatója képviselte hazánkat a Világ Első Ásványvíz Kongresszusán Evianban, idén szeptemberben. Az esemény célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az ásványvíz fontosságára, és arra a világméretű problémára, amely szerint egyre inkább kérdéses, mit fogunk inni 2050 után.
A konferencián a világ vezető márkái (Nestle, Danone, Coca Cola, PepsiCo) egyhangúlag hangsúlyozták, hogy a palackozott víz előnyei – így tisztasága, vagy a modern életvezetésben játszott szerepe – manapság erősebben jelennek meg, mint bármikor ezelőtt.
A konferencián részt vevő, az ENSZ környezetvédelmi főbiztos (és az Ásványvíz Szövetség elnöke), John Carstensen elmondta: a világ teljes vízkészletének 98%-a sós víz, és csak 2%-a édesvíz, aminek viszont csak a 2/3-a hozzáférhető vízmennyiség. Ezen túlmenően égető probléma, hogy a világ lakosságának (6,3 milliárd) kb. 1/6-oda egyáltalán nem tud hozzájutni ivóvízhez, ezért naponta hatezer ember hal szomjan a világban. A megbízott szerint nemzetközi felmérések támasztják alá, hogy 1980 és 2025 között megháromszorozódik a föld lakossága, különösen az ázsiai kontinensen, ahol a vízszükséglet is egyre nagyobb lesz.
Balogh Levente elmondta: a konferencián elhangzott adatok szerint arra lehet következtetni, hogy 2050-re a teljes ivóvíz készlet 50%-a a régi Magyarország területén lesz fellelhető, amellyel óriási hatalom kerülhet a kezünkbe. Mindez azzal magyarázható, hogy míg másutt a tengerekbe ömlik a föld alatt hömpölygő vízmennyiség, addig a világon egyedülállóan a Kárpát-medence természetes vízgyűjtő területén megmarad az ivóvíz. Balogh Levente úgy véli, mindannyiunk közös érdeke, hogy jobban vigyázzunk vizeink minőségére; a magyar államnak pedig szintén felelőssége, hogy megakadályozza a vizek szennyezését, és a fertőzéseket. A magyar márka megvédésével szerinte világszinten is erősítenénk a pozíciónkat.
Visszaválthatóság, környezetvédelmi tervek
Sokan vallják, a visszaválható üvegek, flakonok újrahasznosítása környezetvédelmi szempontból kedvezőbb, mint az eldobható flakonoké. Balogh Levente szerint viszont a feldolgozással járó körülmények, így az üveg mosásával járó lúgozás is szennyezi a környezetet. Az üvegre a nem EU-szabvány szerint felragasztott papír miatt sem lehetséges az újrahasznosítás, mert a ragasztó és a címke sokszorosan megnehezíti a megmunkálást, ami szintén súlyosan károsítja a környezetet. A ma forgalomba kerülő flakonok kb. 80 százalékára igaz az eljárás. Szerinte a Nyugat-Európában már elterjedt szelektív hulladékgyűjtés jelentene megoldást, és reméli, hogy néhány éven belül hazánkban is elterjed ez a módszer.
A Szentkirályi Ásványvíz címkéi már az EU-szabványnak megfelelően kerülnek forgalomba, ami azt jelenti, hogy egy mozdulattal eltávolíthatók az üvegről és így környezetszennyezés nélkül felhasználhatók újra. A cél érdekében a cég további innovációt tervez egy, a telephelyen vagy máshol felállított darálóval dolgozzák majd fel az összegyűjtött palackokat, amit keletre értékesítenének, hogy játékokat gyártsanak belőle, vagy útépítésnél az aszfaltba keverjék a maradék terméket.