Belföld

Európai csemegék promóciója

admin

2003. 10. 03. 10:48

Az Európai Bizottság elfogadta az európai kulináris csemegék külföldi promóciós tervének finanszírozását. Brüsszel 5,8 millió eurót fordít az európai borok, sajtok, olajbogyók, zöldségek és gyümölcsök imázsának javítására, a versenyképesség növelésére.

A kampányok az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban és Oroszországban zajlanak majd, s a termékek minőségére, környezetet védő jellegükre, előállításuk higiénikus körülményeire és az állati élet védelmére összpontosítanak. Franz Fischler, az EU mezőgazdasági biztosa szerint nagy kihívást jelent a minőségi termékek versenyképességét növelni a saját piac határain kívül.

A pármai legyen Kanadában is pármai

Része az új stratégiának az is, hogy az EU az eddiginél határozottabban lép fel az eredetvédelem érdekében. A kontinens egyes országaira jellemző termékek körüli jogi vita eddig nagyrészt az EU területére korlátozódott (például a görög fetasajt vagy az olasz pizza esetében), most ez megváltozik. Az EU hivatalnokai elsőként egy kanadai céggel ütköznek meg, az ugyanis levédette a pármai sonka nevet Kanadában – az EU szerint jogtalanul.

Brüsszel elhatározott szándéka, hogy a regionális specialitások védelmében a végsőkig elmegy, vállalva akár a protekcionizmus vádját is.

Európai csemegék promóciója

Az Európai Bizottság elfogadta az európai kulináris csemegék külföldi promóciós tervének finanszírozását. Brüsszel 5,8 millió eurót fordít az európai borok, sajtok, olajbogyók, zöldségek és gyümölcsök imázsának javítására, a versenyképesség növelésére.

A kampányok az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban és Oroszországban zajlanak majd, s a termékek minőségére, környezetet védő jellegükre, előállításuk higiénikus körülményeire és az állati élet védelmére összpontosítanak. Franz Fischler, az EU mezőgazdasági biztosa szerint nagy kihívást jelent a minőségi termékek versenyképességét növelni a saját piac határain kívül.

A pármai legyen Kanadában is pármai

Része az új stratégiának az is, hogy az EU az eddiginél határozottabban lép fel az eredetvédelem érdekében. A kontinens egyes országaira jellemző termékek körüli jogi vita eddig nagyrészt az EU területére korlátozódott (például a görög fetasajt vagy az olasz pizza esetében), most ez megváltozik. Az EU hivatalnokai elsőként egy kanadai céggel ütköznek meg, az ugyanis levédette a pármai sonka nevet Kanadában – az EU szerint jogtalanul.

Brüsszel elhatározott szándéka, hogy a regionális specialitások védelmében a végsőkig elmegy, vállalva akár a protekcionizmus vádját is.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Fotó:24.hu/Karancsi Rudolf
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.