Belföld

A Lánchíd pesti hídfőjéhez vontatják majd az újraépített IV. Károly gőzöst

MTI/Máthé Zoltán
MTI/Máthé Zoltán

Rogán Antal az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának novemberi meghallgatásán ugyan azt mondta, hogy szállodahajóként és rendezvényközpontként üzemel majd a IV. Károly gőzös, de a Telexnek ezt Kreinbacher József, a beruházás megvalósítója részben cáfolta. Szálláshelyek ugyanis nem lesznek a legnagyobb magyar gőzösön, a pezsgőkirály egy látogatható, interaktív attrakciót álmodott meg, a hajón rendezvényhelyszíneket is kialakítanak. Komoly látványosság, egy 80 méter hosszú múzeum- és rendezvényhajó készül Budapestre, a Lánchíd pesti hídfőjéhez – ismertette terveit Kreinbacher.

A 24.hu-n elsőként számoltunk be arról, hogy ötmilliárd forintos turisztikai támogatást kapott Kreinbacher József üzletember cége, a Chain Bridge Experience Kft. attrakciófejlesztésre, részleteket azonban sem a pezsgőkirály cége, sem a Magyar Turisztikai Ügynökség nem árulta el korábban lapunknak. Rogán Antal aztán a meghallgatásán elmondta, hogy a IV. Károly gőzös felújítására adott pénzt a magyar állam.

Kreinbacher a Telexnek most arról beszélt, hogy több szempontból sem szerette volna a IV. Károly projektjét felfedni. A nyilvánosság elmondása szerint azért zavarta, mert az általa megálmodott élmény bejelentését máshogyan szerette volna megszervezni, és szerinte az üzleti érdekeknek is jobbat tett volna, ha még nem publikus, hogy mi is készül.

Kreinbacher azt tervezi, hogy a legnagyobb, a legemblematikusabb magyar folyami gőzhajót, a IV. Károlyt újra legyártatja, és a Széchenyi tér tövében turisztikai látványosságként és rendezvényhajóként üzemelteti. A hajó vonatással érkezik majd a komárnói gyárból – írja a Telex.

A IV. Károly oldalkerekes termesgőzös 1917-ben készült el, ez volt a legnagyobb magyar folyami személyszállító gőzhajó. Ezen szállították végig a Dunán a Szent Jobbot 1938-ban, I. Szent István halálának 900. évfordulóján. Az Index 2019-es cikkéből kiderül, hogy a hajó túlélte a második világháborút és a szocializmust is, 1976-ig működött turistahajóként, majd előbb Budapesten, később Szegeden lett belőle állóhajó és a város egyik legismertebb látványossága. 2000-ben került a Szeged melletti tápéi öbölbe, ahol a felújítást várva végül „menthetetlen állapotig romlott. Mostanra a vízből alig kiemelkedő roncs maradt csak belőle”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik