A szervezet kétéves fennállása alatt számottevően csökkentette működési kiadásait többek között azzal, hogy bérelt, vagy más szervezetek által kezelt ingatlanokból saját tulajdonúba költöztette szakigazgatási szerveit – tudta meg a Szeged24 Varga Márta sajtószóvivőtől.
A spórolás mellett meghatározó szempont volt az is, hogy az ügyfélszolgálatok átszervezése az ügyfelek érdekeit szolgálja. A legutóbbi, év eleji költözési hullám négy szakigazgatási szervet és mintegy 150 ezer ügyfelet érintett, de az ügyintézésben sehol nem jelentett fennakadást. Ráadásul a szervezetek a megközelítés és a feladatellátás szempontjából előnyösebb helyekre kerültek, mint korábban.
Az ingatlangazdálkodás adta lehetőségek kihasználásával megalakulása után azonnal élt a hivatal vezetése: alig néhány hónappal a kormányhivatal létrejötte után több előnytelen bérleti szerződés felmondásával és a rendelkezésre álló saját tulajdonú épületek „feltöltésével” már az első évben meghaladta az 50 millió forintot a megtakarítás. Az ésszerű karcsúsítás az idei év első felében tovább folytatódott: négy szakigazgatási szerv elköltöztetésével ez az összeg évi 71 millió forintra emelkedett.
A működési költségek lefaragása mellett a komfortosabb feladatellátást is sikerült egy lépésben megvalósítani: az azonos ügyfélkörrel rendelkező szakigazgatási szervek ügyfélfogadása azonos, könnyen elérhető helyszínre került. Január óta az Agrárkamara épületében kapott helyet a Földművelésügyi Igazgatóság, így a gazdák – a két, egymástól független szervezettel kapcsolatos – hivatali ügyeik zömét egy „ajtónyitással” intézhetik. Az igazgatóság korábban használt, Deák Ferenc utcai épületébe költözött áprilisban Újszegedről az Egészségbiztosítási Pénztár és az alig egy éve létrehozott Rehabilitációs Szakigazgatási Szerv ellátási osztálya is. Legutóbb pedig a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság váltott székházat, és foglalta el a Kormányhivatal Bécsi körút 5. szám alatti ingatlanát, ahol május 6-a, hétfő óta várja ügyfeleit.
A székhelyváltoztatás sehol nem okozott fennakadást az ügyintézésben. A költözések kapcsán B. Nagy László kormánymegbízott kiemelte: „Ismét egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz a célhoz, amit számunka a kormány előírt, nevezetesen, hogy a közigazgatásban olcsóbb, gyorsabb, ügyfélbarátabb rendszert alakítsunk ki. A kormányhivatalok létrehozása többek között azért is volt jó döntés, mert a korábbi széttagolt rendszerben, az önállóan gazdálkodó szervezetek között ilyen ésszerű döntések nem születhettek volna meg.”