Pénzügy

Európa legdrágább közösségi biciklirendszerét építjük

bubi(430x286)(1).jpg (bubi)
bubi(430x286)(1).jpg (bubi)

Többe kerül a bérlet, mint egy saját bicikli.

Áprilisban indul az új közbringarendszer, a BuBi, s már most látszik: nem lesz  egyöntetűen pozitív a fogadtatása. Az egyik legnagyobb kifogás az, hogy hiába ingyenes fél óráig a biciklik használata, az éves regisztrációs díjból már egy saját biciklit is meg lehetne venni.

Fotó: MTI/Kovács Tamás

Európa (ár)élvonalában

Ugyanis 18900 forint lesz a regisztráció. Regisztráció nélkül viszont minden alkalommal 25000 forint kauciót von le a rendszer. Ezzel az árazással a 444.hu gyűjtése szerint Európa legdrágább közösségi kerékpárazása lesz a BuBi. „Lyonban például 300 állomás van, viszont 25 euró (7 800 Ft) az éves bérlet (15 euró (4700 Ft) a 25 év alattiaknak), Brüsszelben 32 euró (10 000 Ft), Németország városaiban 36 euróPárizsban 29 euró, Barcelonában pedig 45 euró (14 000 Ft).  Míg a Bubi ára az aktuális, 314 forintos árfolyammal számítva 60 euró lesz egy évre” – teszik hozzá.

Egy átlagos, a pesti szlengben kocsmabiciklinek titulált egyszerű bringa, amit nem fáj, ha ellopnak, körülbelül az éves regisztrációs díjnak megfelelő összegből megvehető használtan. És azt viszont egész évben ingyen használhatja az ember – igaz, fel is kell cipelni a harmadikra.

Így lehet majd használni

A Mol és a BKK közös beruházásával – és uniós pénzből – létrejövő BuBi 1100 biciklijét 75, kezelő nélküli gyűjtőállomásról lehet majd kivenni, használat után pedig egy másikba visszatenni. A dokkolók a belvárosi zónában, 300-500 méterenként lesznek elhelyezve.

A regisztrált felhasználók egy kártyát kapnak, amivel használhatják a rendszert, a többiek pedig 24 órás, háromnapos vagy hetijegyet válthatnak, ezek ára 500, 1000, illetve 2000 forint lesz. Ők az érintőképernyős termináloknál, a Mol Bubi honlapján vagy okostelefonon fizethetnek majd kártyával, de kaucióként 25 ezer forintot elkülönítenek a számlájukon.

A biciklik

A rendszert tesztelte a Metropol, a cikk szerzője szerint a 24 kilós biciklik “a kényelmes, nyugodt közlekedéshez megfelelők, igazi városnézős a nyergükben a hangulat.”

A súly és a közösségi jelleg miatt a biciklik nem kimondottan alkalmasak a száguldozásra: 3 sebességes agyváltósak, tömör a gumi, magasított alufelni teszi könnyebbé a különböző magasságú emberek számára a használatot.

Az mindenesetre biztató, hogy a kerékpárúthálózat bővítését is tervezik hozzá – két újabb hídon is lesz például biciklisáv.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik