Bár a köztudatban a közösségi oldalakat a tizenévesek kedvenc webhelyei között tartják számon, a The Pew Internet & American Life Project nevű szervezet felmérése szerint a tinik – legalábbis az amerikaiak – jobban kedvelik az online játékokat, mint a MySpace-hez és a Facebookhoz hasonló oldalakat. A szervezet adatai szerint a 12–17 éves tengerentúliak több mint háromnegyede játszik a világhálón, míg a közösségi oldalakat csak 65 százalékuk használja. Más a helyzet az idősebb korosztályban, a felmérés szerint a 18–32 éveseknek már csak a fele érzi úgy, hogy egy jó kis netes játékkal kell elütnie az idejét, ugyanakkor kétharmaduk lelkesen látogatja a közösségi portálokat.
Annak ellenére, hogy a tinik harmada nem használja a közösségi webhelyeket, körükben a többek között ezeken a felületeken is elérhető kommunikációs lehetőségek, az azonnali üzenetküldési megoldások, valamint a blog egyre gyorsuló iramban kezdi felváltani az elektronikus levelezést. A szervezet kutatásából kiderült az is, hogy a 12–17 éves korosztályba tartozók 73 százaléka használ e-mailt, ami ugyan még mindig tekintélyes arány, de jóval kisebb a 2005-ben mért 89 százalékos részesedésnél.
A folyamat egyik oka a szakértők szerint az lehet, hogy a tinik túl lassúnak találják az e-mailt, nem szeretnek csak ülni a gép előtt és várni a beérkező levelekre, hanem azonnali reakciókat, visszajelzést szeretnének.
A valós világ virtuális másolatai annak ellenére, hogy komoly piaci szereplők is mögéjük álltak és a híradásokban is gyakran lehet hallani a Second Life-hoz hasonló kezdeményezésekről, egyelőre nem túl népszerűek a tinik körében. Mindössze tíz százalékuk próbálta ki a virtuális életet tavaly, ez pedig alig néhány százalékpontos emelkedést jelent a néhány évvel korábbi adatokkal összehasonlítva.
A felmérés készítői szerint a tinédzserek, de még az eggyel idősebb korosztály is sokkal inkább szórakozásra mint ügyintézésre vagy éppen munkára használja a világhálót. A fiatalokat főleg a zenei és videoállományok letöltése, a chatelés, a játék vonzza a webre, emellett szívesen olvassák mások írásait és maguk is könnyebben tesznek fel blogbejegyzéseket a világhálóra. Az idősebb generációk számára ugyanakkor a web leginkább egy hasznos eszköz, amely megkönnyíti a mindennapokat, valaminek a megkeresésére, vásárlásra, bankolásra használják. A netes vásárlásban a 33–44 év közöttiek vezetnek, négyötödük vesz valamit a világhálón, míg az eggyel fiatalabb, 18–32 éves csoportnál ez az arány 71 százalékos. Mind a legfiatalabbak, mind a legidősebbek körében jóval alacsonyabb a netes vásárlási hajlandóság, az előbbiek esetén 38, míg az utóbbinál 47 százalék.
A The Pew Internet & American Life Project kutatói megvizsgálták az internetezők korösszetételét is, és az eredmények azt mutatják, hogy bár a fiatalabb generációk uralják a világhálót, az idősebbek közül is egyre többen fedezik fel a webet. A felnőtt netezők fele a 18–44 éves korosztályból kerül ki. A legutóbbi, 2005-ös felmérés óta a legnagyobb mértékben a 70–75 évesek körében nőtt a nethasználat. Míg négy éve csak 26 százalékuk böngészett a világhálón, jelenleg közel felük, 45 százalékuk használja az internetet.