„Elkészült Roman Abramovics csukcsföldi kormányzó legújabb jachtja, amely nemcsak a tulajdonos flottájában, hanem a világon a legnagyobb. (…) A hajóépítés költségei olyan magasra rúgtak, hogy Abramovics felkérte a magyar lakosságot: adójuk egy százalékával járuljanak hozzá a borsos kikötői díjhoz.”
A fenti hír nem április elsejei tréfa, hanem április 3-án jelent meg a Metro napilap hasábjain, miután az Irigy Hónaljmirigy (IHM) pár óra erejéig átvette a munkát az újság szerkesztőségétől.
A paródiacsapat szabad kezet kapott a hírek szerkesztésében, s összesen négyoldalnyi anyagot állítottak össze. Rubos Krisztina, a Metro marketingigazgatója lapunknak elmondta: a poéngyárosokkal való együttműködés a Metro tartalmi megújulásának jegyében történt. A napilap az idén több alkalommal is bevonja majd az olvasói körében népszerű közéleti személyiségeket (színészeket, sportolókat, zenészeket, művészeket) az újság alakításába. Lesznek, akiket szerkesztési feladatokkal bíznak meg, míg másokat egy-egy közérdekű téma kapcsán véleményük publikálására kérnek fel. A kiválasztottak körét a nemrégiben elindult Metro Life Panel online kutatási rendszer önkéntes tagjain tesztelik.
A Metro számokban
A Metro Európa, Észak- és Dél-Amerika, valamint Ázsia száz nagyvárosában jelenik meg, naponta több mint 23 millióan olvassák. Olvasótáborának többsége iskolázott, aktív életmódot élő fiatal (58 százalékuk 18–49 év közötti), körülbelül fele-fele arányban nők és férfiak.
A budapesti kiadású Metro 1998. szeptember 7-én jelent meg először, 160 ezres példányszámmal, majd 2001-ben vált országos napilappá, azóta Budapesten és 23 nagyvárosban összesen 340 ezer példányban jelenik meg. Mára a Metro Magyarország legnagyobb példányszámú ingyenes napilapja, a Szonda Ipsos 2007-es felmérései szerint közel hétszázezren olvassák országszerte.
Színesedő oldalak
„Tavaly decemberben részt vettünk egy konferencián, ahol a Metro teljes menedzsmentje mellett mind a 21 országban megjelenő lap képviseltette magát. Tartottunk egy ötletbörzét, majd megegyeztük abban, hogy változnak az olvasói igények, és ezeknek megfelelően színesebbé kell tennünk az újság tartalmát” – tárja fel az újítás okát a marketingigazgató. Noha a vendégszerkesztők bevonásával a Metro szorosabbra fűzi viszonyát a celebekkel, Rubos Krisztina hangsúlyozta: nem a bulvárosodás a cél, inkább megmutatni az olvasóknak azt, hogy a hírességek hogyan látják a világot. De ez csak az egyik irányvonal. A másik, ugyanakkor jóval hangsúlyosabb pedig az, hogy a rövid, tömör tájékoztatáson túllépve időnként – elsősorban a városi, illetve a közélet különféle témáit, problémáit felvető – tartalmasabb, részletgazdagabb írások is megjelenjenek. Ennek megfelelően a Metro 2008-ban kilenc tematikus melléklettel jelentkezik: Metro Hölgyek, Teknik, Foci, Diák, Olimpia, Család, Férfiak, Karácsony, illetve a környezetvédelemmel foglalkozó Zöld, amelyből a napilap vezetősége az idén négyet szeretne megjelentetni.
Tudta-e?
A Metro egy-egy kiadása átlagosan 4-5 év után válik nyereségessé.
A Metrónak a környezetvédelem, környezettudatosság melletti elkötelezettsége egyébként a zöldmellékletek összeállítása mellett közvetetten a sztárokkal való együttműködésben is megnyilvánul. A vendégszerkesztők ugyanis nemcsak az újságírásba kóstolnak bele, hanem autogrammal ellátott kézlenyomatukat is otthagyják emlékül a szerkesztőségben, amelyeket a napilap elárverez az olvasók körében, s a bevételt jótékony célokra (valószínűleg újrahasznosító programokra, illegális szemétlerakók felszámolására stb.) fordítja.