Magyar vonatkozása is lehet a Rover nem csökkenő veszteségei nyomán kialakult helyzetnek. Mint azt a BMW-nél hivatalosan is megerősítették, tárgyalnak a londoni kormánnyal a német tulajdonban lévő brit autógyártónak nyújtandó pénzügyi támogatásról. A brit lapok arról számoltak be, hogy a BMW pénzügyi hozzájárulást vár a Rover legnagyobb üzemében, a Birmingham melletti Longbridge-ben tervezett beruházásához. A sajtóban különböző számok láttak napvilágot: 150 és 300 millió font (217-434 millió euró) közötti német igény szerepelt a hírekben, illetve az, hogy a jelenleg futó modellek felváltásához szükséges mintegy 1,3 milliárd fontnyi befektetés 10 százalékára tartanak igényt a befogadó országtól. A The Mail on Sunday című – a magyar lapkiadásban is érdekelt Associated Newspapers csoporthoz tartozó – újság szerint a BMW ultimátumában az áll, hogy támogatás híján Magyarországra helyezi át a gyártást. Ezt az értesülést azonban nem erősítették meg az érintettek.
Az 1994 óta a BMW konszern tulajdonában lévő Rover mintegy 920 millió eurós veszteséggel zárta a múlt évet. A ráfizetést autónként átlagosan 2,5 ezer euróra becsülik a szakértők. A Focus című német gazdasági hetilap szerint csupán Nagy-Britanniában 45,5 százalékkal esett a Rover forgalma, s a BMW-nél most 1 milliárd eurós mínusszal számolnak. “A 2000. év végéig a Rover mintegy 6,5 milliárd eurós tőkeinjekcióra szorul” – írja a lap. A brit piacon – 205 ezer darabos éves értékesítéssel – a márka részaránya 11 százalékra esett vissza, míg a világpiaci részesedése 6,4 százalékos (487,7 ezer darab eladott autóval).
A BMW tavaly 1,9 milliárd eurós rekordnyereséget realizált az új modelleknek köszönhetően, ám az elnök fejét követelők ezzel korántsem voltak elégedettek. A Handelsblatt szerint a BMW főrészvényese, a Quandt-család hosszabb ideje nem rejti véka alá azon véleményét, miszerint Bernd Pischetsrieder elnöksége alatt a BMW elszigetelődött, a modellváltás lassúbb volt, mint a konkurenseknél
A BMW felügyelőbizottságának múlt hétvégi döntése annyiban is meglepetést okozott szakmai körökben, hogy a konzorcium új elnöke a kevéssé ismert eddigi termelési igazgató, Joachim Milberg lett.