A lap információi szerint a Budapesti Önkormányzatok Szövetségébe tömörült polgármesterek az autópályák bevezető szakaszai, illetve a legfontosabb főutak – például Andrássy út, Nagykörút, Hungária körút – kivételével átvennék az utcák többségét. A főváros így megszabadulhatna a kátyúzás évi több tízmilliós terhétől, de a tulajdonosváltás egyúttal jelentős bevételtől is megfosztaná Budapestet, így például a parkolási díj, illetve a dugódíj évi sok milliárdjától.
A Népszabadság megjegyzi, hogy az áprilisban aláírt BKV-paktumban a közműszolgáltatókra kivetendő speciális adó mellett a behajtási díj beszedésének jogát is a főváros kapta meg a BKV jövő évi állami normatívájának 10 milliárdos csökkentéséért cserébe.
Tarlós István főpolgármester az első csonka évben (a dugódíjat legkorábban jövő nyáron vezethetik be) 9 milliárd forint bevételre számít, de az összeg reményei szerint később húszmilliárdra emelkedhet. A Városkutatás Kft. 2009-es tanulmányában 800 forintos behajtási díj mellett évi 40 milliárd, 435 forint esetén 29 milliárd forintos bevétellel számolt, míg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont a jelentős fenntartási költségek miatt 8-9 milliárdra becsülte a várható hasznot. A főváros csak a BKV működésére fordíthatja a pénzt.
A dugódíj struktúrájának kidolgozása most folyik, az előterjesztést a közgyűlés legkorábban a nyár végén tárgyalja – írja a lap.