Belföld

A Lufthansa csökkenti kapacitását

A jelenlegi gazdasági helyzet valamint a kereslet csökkenésének következményeként a Lufthansa 43 géppel csökkenti flottája kapacitását világszerte, ez leginkább a hosszútávú járatokat érinti.

“Azonnal reagáltunk a változásokra és a vállalatcsoportot úgy pozicionáltuk, hogy képes legyen megbirkózni a megváltozott feltételekkel.”-mondta Jürgen Weber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója.

A Lufthansát Magyarországon és Kelet-Közép Európában csak kis mértékben érintik a járat csökkentések. Az idei magyarországi téli menetrendben csak egy változás történt, megszünik a légitársaság Budapest és Hamburg közötti összeköttetés. De a Lufthasa továbbra is

Münchenbe hetente 35-ször,
Frankfurtba 28-szor,
Düsseldorfba 12-szer és
Stuttgartba 7-szer indít menetrend szerinti járatokat.

“A közép és kelet-európai régióban a Lufthansa egyik legfontosabb piaca továbbra is Magyarország. Célunk, hogy a régiót tovább erősítsük. Közép- és hosszútávon fejleszteni fogjuk a régió és Németország összeköttetését, hogy ezzel bővítsük kapcsolatunkat a Lufthansa globális hálózatával. Ennek érdekében Szófiából hetente további 5 járatot indítunk Münchenbe a téli menetrend kezdetétől.” – mondta Günther Ott, a Lufthansa közép- és kelet európai regionális igazgatója.

Jürgen Weber, a Lufthansa elnök-vezérigazgatója októberi brüsszeli beszédében hangsúlyozta, hogy a jelenlegi krízis egy lehetőség arra, hogy “új piaci struktúrát alakítsunk ki. Használjuk arra a helyzetet, hogy a sosem tapasztalt növekedés évei után elgondolkozzunk, eltöprengjünk és megújult erővel térjünk vissza a kifutópályára.”

A budapesti regionális központ egyik legfontosabb piacáról, Magyaroroszágról 2001. január és szeptember között 218.925 fő utazott külföldre, amely 17,9 % -os növekedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest.
2000. decemberéig szállított utasok száma 251.380 fő.
A Lufthansa hetente 82 járatot indít Budapestről Münchenbe, Stuttgartba, Frankfurtba.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik