Az április 18-án kezdődő munkák során felújítják Európa legforgalmasabb villamospályáját, a peronokat, a Margit hídi felhajtókat és az áramellátó rendszert. A teljes munka június 9-ig, a metrófelújítás kezdetéig tart, és a teljes költség 3,4 milliárd forint. A BKV és a városvezetés azt kéri az autósoktól, hogy inkább a tömegközlekedést használják, vagy keressenek más útvonalat. (Utána viszont rögtön kezdődik a metrófelújítás, akkor majd ugyanezt kérik.)
A nagykörúti villamoskocsikat augusztusban új, Combino típusú szerelvényekre cserélik. Mivel az új típusú szerelvények padlómagassága más, így a mostani 13 centiről 24-re emelik a megállókban a peronok szintjét, valamint ki is szélesítenek öt peront. (Erre azért van szükség, hogy az új villamosokat már a kerekes székkel közlekedők is tudják használni, de az alacsonypadlós villamosokra mindenki gyorsabban tud majd felszállni.)
Ezenkívül felújítják az áramellátó rendszert, hogy a szakaszok egymástól függetlenül is működhessenek, és egy-egy üzemzavar esetén ne az egész pályán kelljen megszüntetni az áramellátást, valamint alkalmassá teszik az úgynevezett visszatáplálásra. (Az új villamosok fékezéskor a mozgási energiát visszatáplálják a felsővezetékbe, így sokkal takarékosabban üzemelnek majd.)
A felújítást két ütemben végzik majd, az első részben április 18. és május 19. között a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között. Ebben az időben a Blaha Lujza térnél a villamospótló buszok visszafordulása érdekében ideiglenes balra kanyarodó sávot alakítanak ki a Rákóczi úton, itt egy új lámpa segíti majd az átjutásukat. (Ez a sáv a Rákóczi úton befelé haladóknak okozhat majd fejfájást, mivel az ő belső sávjukban lesz kialakítva a kanyarodósáv.)
Forgalmi változások a Blahán, 1. ütem
Az utána következő hétvégén teljes pályazár lesz, két nap alatt ugyanis felújítják az egész áramellátó rendszert. Ekkor a pótlóbuszok a 4-6-os villamos teljes hosszán járnak majd, a dél-budai végállomások közül először a Fehérvári utat érintik, és utána bekanyarodnak a Móricz Zsigmond körtérre. Az áramellátás korszerűsítését az Európai Unió 300 millió forinttal támogatja.
A második szakaszban a Blaha és a körtér között járnak majd pótlóbuszok. A Blaha Lujza térnél a pótlóbuszok „tengelyben” fordulnak majd vissza. Ez azt jelenti, hogy a villamosperont átvágják, így a buszok még a Rákóczi út előtt vissza tudnak fordulni, az utasokat pedig majd a József körút 13–15. számú ház előtt veszik fel.
A buszok Dél-Budán pedig körforgalomban járnak majd, először ugyanúgy a Fehérvári utat érintve, mint a teljes vágányzár idején. A BKV-nál érdeklődésünkre elmondták, hogy a pótlásban nem az új Volvo buszok vesznek részt, hanem régebbi, 280-as és 435-ös Ikarusok. Az idén érkezett Volvók egy része a hagyományos forgalomban (például az 51-es és 151-es, az 54-es, a piros 130-as, a 138-as és a 42-es vonalon, na meg persze az új, 200-as jelű reptéri járaton) teljesít szolgálatot.