- Először bombáztak két nagyvárost: az északnyugati Luckot és a közép-keleti Dnyiprót, majd nem sokkal később a magyar határtól mintegy 160 kilométerre fekvő Ivano-Frankivszkból is légicsapást jelentettek.
- Az oroszok újra megindulhatnak Kijev felé: műholdfelvételek tanúsága szerint a 65 kilométer hosszú konvoj több részre szakadt, ennek egy része egy fővároshoz közeli területre vonult át.
- Az orosz erőknek 5 kilométerrel sikerült közelebb vonulni Kijevhez az elmúlt 24 órában – közölték az amerikaik.
- Mariupol polgármestere, Vadim Bojcsenko szerint 400 000 ember rekedt a kikötővárosban, amely két pokoli napon van túl – a várost harminc percenként bombázzák.
- Denisz Monasztirszkij belügyminiszter szerint eddig több mint 400 ezer civilt sikerült evakuálni, Zelenszkij arról beszélt, hogy csütörtökön öt városból 40 ezer embert menekítettek ki.
- Az ENSZ Biztonsági Tanácsa pénteken rendkívüli ülést tart, hogy megvitassa Oroszország állítását, miszerint az Egyesült Államok biológiai fegyverek fejlesztését finanszírozza Ukrajnában.
- „Ez nagyon aggaszt, mert többször megbizonyosodtunk arról, hogy ha tudni akarod, mit tervez Oroszország, nézd meg, mivel vádolnak másokat.” – kommentálta a vádakat Zelenszkij ukrán elnök.
- Folytatódik a nagyvállalatok kivonulása Oroszországból: a JPMorgan, a Goldman Sachs és a Western Union is távozik az országból az ukrajnai agresszió miatt.
- Az Ukrán hírszerzés szerint Csernobil ellen készül terrortámadásra Oroszország.
- A harmadik orosz vezérőrnagyot ölték meg Ukrajnában.
Az Egyesült Államok kormánya TikTok-sztároknak tartott eligazítást az ukrajnai háborúról
Úgy tűnik, az amerikai soft power kezd magára találni, a Washington Post azt írja, a Biden-kormány ismert TikTok -influenszereknek tartott eligazítást az ukrán-orosz háborúról. A cikk szerint generációs váltás történik a médiafogyasztásban, és a fiatalokat így lehet elérni.
SCOOP: The Biden administration has been briefing dozens of TikTok stars about the war in Ukraine, I obtained audio of yesterday’s big briefing which shines light on how the administration is promoting their messaging w/ creators https://t.co/nTfFVlDYzI
— Taylor Lorenz (@TaylorLorenz) March 11, 2022