A főváros abban bízik, hogy az elképzelések bekerülnek a készülő második Nemzeti Fejlesztési Tervbe, így jelentős uniós, illetve állami támogatásokat nyerhet el.
Az előzetes kalkuláció szerint a kilenc év fejlesztési összköltsége mintegy 1900 milliárd forintot tesz ki. Az önkormányzat saját forrásaiból és hitelekből 477 milliárd forintot biztosítana, emellett a főváros a fejlesztések megvalósításánál számít a piaci szereplőkre, valamint a kerületi önkormányzatokra is.
A terv hét kiemelt fejlesztési térséget jelöl meg. Észak-Budapesten az M0-s körgyűrű, az aquincumi híd és a körvasútsori körút tartozik a legnagyobb infrastrukturális beruházások közé, de funkcióváltásra vár a volt óbudai gázgyár, amely a legnagyobb egységes fővárosi tulajdonú terület.
Dél-Budapesten, a belváros déli peremén az egyetemek és a tudásipari létesítmények mellé kapcsolható a Csepel-sziget északi részének komplex fejlesztése.
A belső átmeneti zóna – az egykori józsefvárosi és kőbányai iparterület – a város legproblematikusabb, de komoly lehetőségű térsége. A fejlesztendő térségek között szerepel a 4-es metró vonala, valamint a belváros és a Moszkva tér környéke.
Az egyik legjelentősebb projekt az 5-ös metró, azaz az észak–déli regionális gyorsvasút.