Az első negyedévben a PC gyártók 44 millió gépet adnak el, ami 13,3 százalékkal haladja meg 2003 első negyedévének forgalmát. A növekedés zömét a fogyasztói notesz PC-k adják, a vezetéknélküli technológiák fejlődésének és az árak csökkenésének köszönhetően. Az év további részében az ún. „vállalati csereciklus” – az elöregedett PC park frissítése – biztosítja a kétszámjegyű növekedést.
A recesszió miatt lényegében egy ilyen csereciklus kimaradt, mert a vállalatoknál korábban kétévenként cserélték le a PC-ket, de az utolsó nagy PC-cserére a dátumfordulós félelmek miatt került sor 1999-ben. A Gartner szerint az USA-ban a második félévben jelennek meg a céges PC vásárlók, párhuzamosan a fellendülés (ill. a benne való hit) erősödésével. A Gartner szerint egész 2004-ben 187 millió PC-t adnak el a PC gyártók, ami 13,9 százalékkal haladja meg a 2003-as forgalmat.