A MoviePass vállalat elnöke, Stacy Spikes újabb szintre emeli a reklámpiacot, legalább is akkor, ha sikerül a Kickstarter-kampánya: a PreShow teljesen átalakíthatja azt, ahogyan a reklámokat kezeljük, méghozzá nem a legjobb irányban. Az alkalmazás ugyanis arcfelismerést és tekintetkövető technológiát használ majd ahhoz, hogy ellenőrizze,
Az applikáció lényege egyébként ennyi: trailereket, reklámokat kell nézni ingyen jegyért, a Junóhoz, NetZeróhoz és társaihoz képest itt csak annyi az újítás, hogy a program biztosra megy, és le is ellenőrzi, hogy valóban megnéztük-e azokat a bizonyos reklámokat. Mindezt tekintetkövetéssel teszi majd, amit számunkra is jelez: a reklám szélén egy zöld sáv mutatja, ha az app látja, hogy nézzük, és piros, ha úgy tűnik neki, túl sokat nézünk félre, vagy felálltunk az eszköz mellől. Az EnGadget cikke szerint nagyjából 20-25 perc reklámnézésért már jár egy mozijegy, ha ügyesek vagyunk. Az app egyelőre az Egyesült Államokban indul majd el, feltéve, ha megkapja a szabadalmat, de később akár nemzetközi porondra is kerülhet.
A PreShow arra is gondolt, hogy egyszerre több embernek ne lehessen egyetlen fiókja: az iOS és az Android rendszerek arcfelismerését használja majd, hogy meggyőződjön róla, valóban a felhasználó nézi-e a reklámokat. A korábban említett, hasonló koncepcióval dolgozó appoknál ez volt a fő probléma: egyszerre többen használtak egy fiókot, így könnyű volt ingyen jegyeket szerezni.
Az egész rendszer olyan, mintha egy Black Mirror epizódból kölcsönöztük volna, nem is csoda, hogy a szabadalmat Spikes egyelőre még nem kapta meg. A Kickstarter kampányban egyébként a támogatásért korai regisztrációt és baráti meghívókat ígérnek.
A reklámozóknak persze óriási előrelépés lenne egy ilyen technológiával dolgozó applikáció, de nem biztos, hogy nekünk jó, ha elterjed: kellemetlen lenne egy olyan világban élni, ahol nem tudnánk elkapcsolni vagy félrenézni a reklámokról, ha szeretnénk megnézni egy videót, vagy elolvasni egy cikket online.