Egy 2000 amerikai állampolgár körében végzett felmérés szerint az emberek nagy része károsnak tartja a társadalomra nézve a Walmart és a McDonald’s cégeket, de még náluk is rosszabb a Facebook.
A Honest Data kutatócég azt kérte a kitöltőktől, hogy jelöljék meg listájukon azt az egy vállalatot, amelyik szerintük a legkárosabb, olyan nevek közül választhattak, mint a Marlboro, a Walmart, a Facebook, a McDonald’s és a Coca-Cola.
A válaszadók
- 43%-a Marlboro,
- 27%-a a Facebook,
- 21%-a McDonalds.
- 18%-a Walmart mellett voksolt.
- míg 36% szerint egyik opció sem az igazi,
és még náluk is vannak rosszabbak.
Tavis McGinn, a Honest Data alapítója szerint ez nem olyan meglepő annak fényében, hogy mennyire negatív kritikákat kapott a Facebook az elmúlt hónapok során több okból is, elég csak a megállíthatatlan álhírekre gondolni, vagy arra, hogy egyre többen firtatják a közösségi oldal hosszútávú hatásait, például hogy mit fog művelni a gyerekekkel.