Persze azzal kapcsolatos elképzelések mindig is voltak, hogy az emberek szép lassan ráunnak a Facebookra, esetleg fejlesztenek a helyére valami újat és divatosabbat, azonban mindeddig ezek inkább találgatásnak tűntek.
Az elemzők a közösségi oldal nem túl sikeres részvénykibocsátása kapcsán vették elő ismét a kristálygömböt – Eric Jackson például, az Ironfire Capital alapkezelő alapítója szerint a Facebook egyenesen a Yahoo sorsára van ítélve. “A Yahoo továbbra is pénzt termel, profitábilis, még mindig van 13 ezer alkalmazottja, de tizedét éri annak, amit 2000-ben.” Jackson következtetése egyértelmű: a Yahoo gyakorlatilag eltűnt.
Az elemző szerint a Facebook hasonló problémával szembesül 5-8 éven belül, ahogy az internetezés alapvető médiumává a számítógépek helyett a mobilkészülékek lépnek elő – a paradigmaváltás kezelhetetlen és halálos lesz. “A Facebook felvásárolhat akármennyi mobilos céget, de akkor is egy nagy, kövér honlap marad, nem egy mobilalkalmazás.“
Jackson meglátásában az internetes vállalatok három generációját lehet elkülöníteni. Az elsőbe a Google és a Yahoo tartozik, amelyek megszervezték és összeszedték a neten található információkat. A második, melynek kiemelkedő alakja a Facebook, a közösségi életre alapozta működését. A harmadik generáció tagjai viszont a mobilfelhasználókat veszik célba.
S bár abban igazat kell adjunk, hogy az előző generáció tagjai egyelőre képtelenek voltak felzárkózni a következő tevékenységéhez (ennek ékes példája a Google+), azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a megtermelt vagyontömegek hasznosulhatnak más területeken is. A Google például továbbra is piacvezető a YouTube-bal, és ugyancsak élen jár az önműködő autók terén.
Szerintetek mit hoz a jövő? Az évtized végére érkezik valami forradalmian új, vagy ugyanúgy facebookozunk majd, mint ma – csak esetleg okostelefon helyett esetleg okosszemüvegen?