Tech

Világméretű szavazást tart a Facebook

facebook (facebook, laptop, )
facebook (facebook, laptop, )

A közösségi oldal virtuális urnához szólítja majdnem egymilliárd lakosát - a felhasználói adatok felhasználása a kérdés.

A Facebook még a – nem túl sikeres – részvénykibocsátás előtt, áprilisban jelentette be, hogy módosítja adatkezelési irányelvét. Az alapvető változást az jelenti, hogy az oldal a megjelenő hirdetéseket a felhasználók “közösségi viselkedéséhez” szabná, vagyis gyakorlatilag minden lájk és link alapját képezné a marketingnek.

Ez a gyakorlat amúgy nem számít újdonságnak, a Google hasonló módon figyeli a felhasználói ténykedését – március óta minden szolgáltatását egyesítve -, hogy a megjelenő reklám minél inkább az egyénre legyen szabva. A közösségi oldal abban is követné a keresőóriás példáját, hogy immáron külső oldalakra is kínálna hirdetéseket – természetesen a facebookos tevékenység alapján.

Nos, a felhasználók szavazással dönthetnek arról hogy ezek a változások életbe lépjenek-e, vagy az adatkezelés inkább térjen vissza az április előtti gyakorlathoz.

Szavazni itt lehet egészen június 8-ig (magyar idő szerint este 6-ig), fontos azonban megjegyezni, hogy a közösségi oldal csak akkor hallgat a közösségére, ha az aktív felhasználók legalább harminc százaléka voksolt. A közel egymilliárd “lakosú” Facebook esetében ez háromszázmilliós részvételt jelent – a cikk megjelenéséig mindössze 65 ezren szavaztak.


Az állás 2012. június 4-e reggelén

Halkan jegyezzük csak meg, hogy a közösségi oldal nem töri magát azért, hogy minden felhasználója értesüljön a június 1-je óta tartó voksolásról, ami annak fényében talán nem meglepő, hogy az eddig szavazók majdnem 75 százaléka ellenzi az áprilisi módosításokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik