Média

A Mészáros Lőrinc közeli Opimus reklámügynökséget alapított

Opimus
Opimus
Printimus néven hozott létre új céget a felcsúti polgármesterrel összekapcsolható Opimus Press, amely korábban felvásárolta a Mediaworks médiavállalatot. A Printimust már be is jegyezték.

Printimus Kft. néven jegyeztetett be a budapesti Révay utca 10. címen megtalálható irodaházba egy új leányvállalatot nemrégiben az Opimus Press. Ez utóbbiról, az Opimus Pressről azt érdemes tudni, hogy – bár Mészáros Lőrinc próbálta ezt letagadni – a cég valójában több szálon is összefüggésbe hozható a felcsúti gázszerelő-polgármesterrel, aki épp ezekben a napokban vette meg Széles Gábortól az Echo TV-t.

Az új cégről, a Printimusról azt érdemes tudni, hogy a törvényi minimum szerinti 3 millió forintos alaptőkével hozták létre, ügyvezetője pedig ugyanaz a Hudek Csaba, aki az Opimus Group és az Opimus Press igazgatója is. Az új vállalkozás főtevékenysége reklámügynökégi szolgáltatás lett, emellett médiareklám, máshová nem sorolt egyéb információs szolgáltatás, PR és kommunikáció, valamint üzletviteli és egyéb vezetési tanácsadás, sőt máshová nem sorolt egyéb szakmai, tudományos műszaki tevékenység is szerepel a bejegyzett tevékenységei között.

Az Opimus egyébként éppen most tette közzé a tőzsde honlapján, hogy nem indítja újra az október 8-án, 8 óra 40 perckor közzétett sürgős közlemény alapján átmenetileg felfüggesztett Népszabadságot, melyet az Opimus által felvásárolt Mediaworks Hungary Zrt. médiavállalat jelentetett meg, ezek szerint aznap utoljára. Az Opimus most azt közölte, hogy megvizsgáltatták a lap újraindításának ügyét, és arra jutottak, hogy ezt nem tartják megalapozottnak, azaz hiába volt vezető napilap a 60 éves múltú Népszabadság, az nem működtethető racionálisan. Az Opimus-Mediaworks körhöz tartozik viszont számos egyéb médiatermék, köztük a Nemzeti Sport, a Világgazdaság, a Manager Magazin, illetve a megyei napilapok zöme, amelyeket szeptember végén vásároltak fel a Pannon Lapok Társasága (PLT) cégen keresztül. Emiatt a jelek szerint a Mediaworksnél csak az RTL Magyarország lesz nagyobb árbevételű médiavállalat hazánkban.

A saját médiaportfólió reklámtevékenységét koordinálja majd az új cég

Az Opimus amúgy szintén a tőzsde honlapján tette közzé azt a szűkszavú befektetői tájékoztatást, ami alapján az új céget, a Printimust az Opimus Press a kezelésében lévő médiaportfólió reklámtevékenységének koordinálása érdekében hozta létre. Szóval a jelek alapján a Printimuson keresztül fognak átfolyni a Mediaworks reklámbevételei.

Veszteségek ellenére is szárnyalnak

Az Opimussal ugyancsak nemrégiben foglalkozó Átlátszó egyébként azt írja, hogy az anyacég nemrég közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentése szerint 80 százalékkal ugrottak meg tavaly év vége óta a cég kötelezettségei, a növekedés oroszlánrészét az Opimus Press kötvénykibocsájtása adja. A részvények ennek – és a gyorsjelentés szerinti veszteség – ellenére továbbra is szárnyalnak. Míg a 25 forint névértékű papírok 180 napos átlagára 33 forint, az utolsó ár 41 forint volt. Az éves maximumot (48 forintot) négy nappal a Mediaworks-megállapodás aláírása előtt érte el a papír. Korábban mi is megírtuk: akár meg is négyszerezhette vagyonát, aki hitt benne vagy konkrétan tudott róla, hogy a Mészáros Lőrinchez közelálló Opimus cégé lesz a Mediaworks, és ez alapján hozott tőzsdei döntéseket.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik