Ez a sztori tipikus példája annak, hogy miként lehet egy egyszerű ötletkezdeményre jól működő üzletet alapozni. A történet főszereplője a holland származású, de Londonban élő dizájner, Saif Siddiqui, aki egy amszterdami út során arra lett figyelmes, hogy a kerékpárok körül álldogáló barátokról készült fotókat tönkrevágja a fényvisszaverők csillogása.
Harry Potter sírva jegyzetel
Mivel Saif gyakran fordul meg a divat világában és ismert emberek környezetében, így
Hat éven keresztül kísérletezett a megfelelő anyagokkal, mire ebben az évben megalkotta az ISHU kendőt, ami azóta bejárta a világsajtót és a celebek ruhatárának is szerves részévé vált. Saif ugyanis elsősorban azoknak szánja a kendőt, akik publikus helyeken is meg szeretnék őrizni a privát szférájukat, ami egy Paris Hilton, vagy Kim Kardashian bőrében nem túlságosan egyszerű.
Termékcsalád van születőben
Az ISHU működési mechanizmusa egyértelmű, azt azonban a feltaláló érthető okokból nem nagyon részletezi, hogy pontosan milyen anyagot használtak a gyártáskor. Egyes források bizonyos nanokristályokről beszélnek, ami igaz is lehet, a lényeg azonban az, hogy amennyiben a kendő viselőjét vakuval fotózzák, vagy egyéb módon megvilágítják, az annyira erősen veri vissza fényt, hogy minden egyebet sötétségbe borít. Így:
A sál sikere óta a kínálat felsőruházattal, mobiltokkal, bőrönddel és egyéb tárgyakkal bővült, sőt, gyerekek számára is készül egy kollekció. A cél minden esetben ugyanaz: eltűnni a vizslató szemek elől. Saif valós idejű szűrőnek nevezi a kendőt, amit ennek és a célközönségnek megfelelően fájdalmasan drágán, 200-350 font közötti áron (68-120 ezer Ft) kínál.
Igen, szelfi ellen is véd, de a védelem könnyen kikerülhető: nem kell vakut használni.