Ennél már csak Londonban drágább az e-rendszer. A Tarlós-féle Budapest 15 milliárd forintra becsülte a 2017-es bevezetés költségeit, most már 29 milliárdnál tartanak – írta a 444.hu.
A lap szerint ennyi pénzért Malajziában egy egész régió közlekedését felszerelték e-jeggyel, de Bukarest is olcsóbban megúszta.
És azt sem látni, mikor lesz meg az elővárosi buszos és vasúti járatok integrációja, simán lehet, hogy még jó ideig két jeggyel közlekedik majd az ingázó.
A BKK válasza az volt a költségekkel kapcsolatban, hogy
a beszerzési ár a projekt komplexitásával teljesen összhangban van, különös tekintettel a máshol üzemelő rendszerek kiépítési idejének és műszaki tartalmának nemzetközi viszonylatban történő összehasonlításban.”
Bónusz: mivel a rendszer brutálisan sokba kerül, még nincs meg rá a főváros fedezete, de már lehívtak rá egy 54 millió eurós gigahitelt.
A BKK-nál kérdésre elmondták, hogy a beszerzés nem közbeszerzés volt, hanem a finanszírozást nyújtó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szabályai szerint zajlott. A bank egyébként csak 54,5 millió euró hitelt adott, a többi magyar önrész, de ez még hiányzik, mivel úgy kalkuláltak, hogy maga a rendszer fogja kitermelni ezt a pénzt.
A 91 millió eurós szerződést a Scheidt & Bachmann nevű német céggel kötötték meg – ők szállították azt a 300 jegykiadó automatát Budapestre, aminek a fővállalkozója a T-Systems Magyarország volt (magát az e-jegyrendszer projektet nem a T-Systems nyerte).