Tech

Szexi menyasszony veri laposra a köpcös pandát

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 06. 18. 16:00

Öt éve már, hogy Tekken-játék jelent meg konzolokra, így éppen itt volt az ideje, hogy a japán Bandai Namco új résszel ajándékozza meg a rajongókat. A Tekken 7 nem próbálkozik a műfaj forradalmasításával, de így is olyan játékélményt kínál, amiért ismét érdemes beszállni a küzdelembe.
Korábban a témában:

Nem panaszkodhatnak idén a verekedős műfaj kedvelői, hiszen a nemrégiben megjelent, és kifejezetten addiktívra sikerült Injustice 2 után most megérkezett egy igazi veterán, az 1994-ben indult Tekken-sorozat legújabb része, ami a címében hiába viseli a 7-es számot, valójában a tizedik rész a sorozatban.

Élvezettel törtük el Batman gerincét
A szuperhősök nemcsak a moziban, de a videojátékokban is egymásnak esnek, és ebben az a legjobb, hogy ezúttal nem külső szemlélők vagyunk, hanem mi magunk kenhetjük el Superman, Batman, Flash vagy akár a Zöld Íjász száját. Leteszteltük az Injustice 2-t, az elmúlt évek legjobb verekedős játékát.

A játék arcade gépeken ugyan már 2015 óta elérhető Japánban és Dél-Koreában, de a konzolos (és ezúttal a PC-s) játékosok csak június elején tehették rá a kezüket a legújabb részre, amiben alapból 37 harcos érhető el: 27 visszatérő szereplő és 10 vadonatúj figura, illetve akad még egy bónusz karakter, Akuma, akit a „rivális” Street Fighter-szériából kaptak „kölcsön” az alkotók.

NEM CSAK BUNYÓ

A Tekken 7 gerincét a The Misgima Saga néven is futó Story-mód adja, ahol a küzdelmeket átvezető animációk egészítik ki, és valóban kapunk egy hagyományos történetet, ami keretbe foglalja az egész bunyózást, illetve személyiséggel ruházza fel a legfontosabb szereplőket.

Magát a sztorit persze főleg a sorozat elkötelezett hívei fogják értékelni, ugyanis a cselekmény folyamatosan visszautal az immáron két évtizedes múltra visszatekintő sorozat korábbi részeire, amiben a régóta húzódó apa/fiú viszály mellett vastagon megjelenik a Tekken-univerzumban meghatározó szerepet betöltő megavállalatok (Mishima Zaibatsu, G Corporation) konfliktusa is.

A 16 fejezetre bontott történet maximum öt óra alatt kipörgethető, és nemcsak azért érdemes végigvinni, hogy bemelegítsünk és tisztában legyünk a történet legújabb fordulataival, de a fejezetek ledarálásával nyithatók meg a sztoriban is fontos szerepet játszó King of Iron Fist torna egyes küzdelmei. A Character Episodes néven futó „mellékküldetésekben” azokkal a karakterekkel léphetünk ringbe (egy rövid bemutatkozás kíséretében), akik nem kaptak szerepet az egész mókának keretet adó sztoriban.

Forrás: Bandai Namco

Kezdőként ráadásul azért is érdemes rögtön a sztorival indítani, mert a nehézség itt belőhető egészen alacsony fokozatra, könnyedén előhozhatók a legjobb támadások, így a kontroller és a tévé tönkretétele nélkül ismerkedhetünk meg az alapokkal és lehet némi sikerélményünk.

A SZÜKSÉGES PLUSZ

Habár a Tekken 7 tényleg nem igyekszik megreformálni a műfajt, ez nem azt jelenti, hogy nincs számottevő újdonság a játékban. A régi karakterek átdolgozott és felturbózott animációk kíséretében hozzák a jól megszokott mozdulatokat, a tíz új szereplőt mindenkinek szépen be kell tanulnia, és a játékmenetet sem kerülték el a változások.

Az alapok persze ismerősek: két fél küzd a pályákon, a cél, hogy minél előbb lenullázzuk az ellenfél életerejét, minimum kétszer.

A legnagyobb változás a Tekken 6-ban feltűnt Rage Arts továbbfejlesztett változata, ami annyit tesz, hogy az életerőnk jelentős lecsökkenésével megjelenik a vörös auraként izzó düh, ami egyrészt bónusz sebzést biztosít, másrészt lehetőséget ad arra, hogy bevigyünk egy olyan támadást, ami jelentősen leamortizálja az ellenfelünk energiáját – ráadásul minél közelebb a vég, annál durvább a csapásunk.

Ez a lehetőség egyelőre megosztja a játékosokat: egyesek úgy vélik, hogy ezzel még taktikusabbá és kiélezettebbé váltak a küzdelmek, míg mások szerint igazságtalan előnyt biztosít a vesztésre álló félnek. Igazságot tenni ebben a kérdésben nem szeretnénk, de az tagadhatatlan, hogy ez a módosítás változtat annyit a játékmeneten, hogy szimplán rutinnal már nem feltétlenül válnak nyerhetővé a mérkőzések.

TEKKEN™7_20170610100214
Forrás: Bandai Namco

POFONBAN NINCS HIÁNY

A történet végigjátszása mellett természetesen adott a lehetőség, hogy egy haver vagy a gép ellen nyomuljunk, illetve kimerészkedhetünk az internetre is. Adott továbbá az Arcade Battle, ahol minden karakterrel öt pályán kell végigvernünk magunkat, illetve megjelent a Treasure Battle lehetőség is, ami klasszikus bunyó azzal a csavarral, hogy mindenféle cuccokat nyithatunk meg a karakterek számára, amikkel aztán a Customization menüpontban az ízlésünk szerint testre szabhatjuk őket.

Milyen tévén játszunk?

A Tekken 7 mellé egy LG okostévét, az OLED-paneles, 139 centi képátlós C6V modellt vetettük be, ami támogatja az ultra HD felbontást és a HDR-t is. A készülék ideális választás a Sony erősebb hardverrel szerelt konzolja, a PlayStation 4 Pro mellé. A Tekken 7 esetében a sima PS4 900p felbontásához képest a játék Full HD-ban futott, amit a tévé egész szépen skálázott fel 4K-ra. Emellett a C6V remek (igaz nem túl olcsó) készülék, ami szép színeket, tűéles képet, remek kontrasztot és gyönyörű feketét biztosít, nemcsak a 4K-s tartalmak, de a “feljavított” Full HD mozgóképek esetében is.

Főleg kozmetikai dolgokról van szó, illetve néhány szereplő esetében speckó eszközökről, és elsőre mindez hiába tűnik feleslegesnek, több játék mellett az Injustice 2 is jól bizonyította, hogy kifejezetten nagy motivációt jelent, ha ilyen cuccokért harcolhatunk, főleg akkor, ha nem fűlik a fogunk a sokszor kegyetlen online küzdelmekhez.

Ha pedig már eljutottunk az online részhez (ahol adott a Player- és Ranked Match, illetve a bajnokság), muszáj megjegyezni, hogy a Tekken 7 ezen része nem sikerült valami fényesre. A játék elképesztően sokat töltöget, már a menükben is érthetetlenül hosszú másodpercekig kell bámulni a képernyőt, majd jön matchmaking, ami egészen siralmas, ugyanis tíz esetből hatszor azzal szúrja ki a szemünket, hogy nem sikerült összehozni a kapcsolatot az ellenféllel, és kezdhetjük elölről az egész procedúrát.

Forrás: Bandai Namco

RÁZZUK A POFONFÁT

Az online rész buktatóit (amin nagyon remélünk, hogy javítanak pár frissítéssel) leszámítva viszont egy kifejezetten tartalmas és jól összerakott játékkal van dolgunk. Az Unreal 4 engine-nel hajtott grafika ugyan nem szakítja le a hajunkat, de a küzdelmek ettől még eszméletlenül látványosak, ráadásul minden platformon 60 képkocka per másodperccel peregnek, és a Tekken továbbra is olyan látványt nyújt, mintha brutális táncok zajlanának a képernyőn.

A sztori sokaknak ugyan kicsit zagyva lehet, de a Tekken-univerzumhoz tökéletesen passzol, a karakterfelhozatal bőséges és elképesztően változatos, továbbá megvan az a szürreális és egészen elmebajos szépsége, hogy itt egy menyasszonyi ruhás, hosszú combú szőkeséggel (Nina Williams) verhetünk bucira egy puhos pandát és vica versa.

Forrás: Bandai Namco

Ha valaki nem a szuperhősökre bukik, nem vágyik hatalmas újdonságokra, de imádja a klasszikus verekedős játékokat, a szinte tökéletesre csiszolt játékmechanikát és a precíz kombókkal kivitelezett halálos csapásokat, az a Tekken 7-tel rossz lóra nem tehet.

A Tekken 7 június 2-án jelent meg Európában, PlayStation 4, Xbox One és PC platformokra. Tesztünk a PS4-es verzió alapján készült.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.