Tech

Szexi menyasszony veri laposra a köpcös pandát

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 06. 18. 16:00

Öt éve már, hogy Tekken-játék jelent meg konzolokra, így éppen itt volt az ideje, hogy a japán Bandai Namco új résszel ajándékozza meg a rajongókat. A Tekken 7 nem próbálkozik a műfaj forradalmasításával, de így is olyan játékélményt kínál, amiért ismét érdemes beszállni a küzdelembe.
Korábban a témában:

Nem panaszkodhatnak idén a verekedős műfaj kedvelői, hiszen a nemrégiben megjelent, és kifejezetten addiktívra sikerült Injustice 2 után most megérkezett egy igazi veterán, az 1994-ben indult Tekken-sorozat legújabb része, ami a címében hiába viseli a 7-es számot, valójában a tizedik rész a sorozatban.

Élvezettel törtük el Batman gerincét
A szuperhősök nemcsak a moziban, de a videojátékokban is egymásnak esnek, és ebben az a legjobb, hogy ezúttal nem külső szemlélők vagyunk, hanem mi magunk kenhetjük el Superman, Batman, Flash vagy akár a Zöld Íjász száját. Leteszteltük az Injustice 2-t, az elmúlt évek legjobb verekedős játékát.

A játék arcade gépeken ugyan már 2015 óta elérhető Japánban és Dél-Koreában, de a konzolos (és ezúttal a PC-s) játékosok csak június elején tehették rá a kezüket a legújabb részre, amiben alapból 37 harcos érhető el: 27 visszatérő szereplő és 10 vadonatúj figura, illetve akad még egy bónusz karakter, Akuma, akit a „rivális” Street Fighter-szériából kaptak „kölcsön” az alkotók.

NEM CSAK BUNYÓ

A Tekken 7 gerincét a The Misgima Saga néven is futó Story-mód adja, ahol a küzdelmeket átvezető animációk egészítik ki, és valóban kapunk egy hagyományos történetet, ami keretbe foglalja az egész bunyózást, illetve személyiséggel ruházza fel a legfontosabb szereplőket.

Magát a sztorit persze főleg a sorozat elkötelezett hívei fogják értékelni, ugyanis a cselekmény folyamatosan visszautal az immáron két évtizedes múltra visszatekintő sorozat korábbi részeire, amiben a régóta húzódó apa/fiú viszály mellett vastagon megjelenik a Tekken-univerzumban meghatározó szerepet betöltő megavállalatok (Mishima Zaibatsu, G Corporation) konfliktusa is.

A 16 fejezetre bontott történet maximum öt óra alatt kipörgethető, és nemcsak azért érdemes végigvinni, hogy bemelegítsünk és tisztában legyünk a történet legújabb fordulataival, de a fejezetek ledarálásával nyithatók meg a sztoriban is fontos szerepet játszó King of Iron Fist torna egyes küzdelmei. A Character Episodes néven futó „mellékküldetésekben” azokkal a karakterekkel léphetünk ringbe (egy rövid bemutatkozás kíséretében), akik nem kaptak szerepet az egész mókának keretet adó sztoriban.

Forrás: Bandai Namco

Kezdőként ráadásul azért is érdemes rögtön a sztorival indítani, mert a nehézség itt belőhető egészen alacsony fokozatra, könnyedén előhozhatók a legjobb támadások, így a kontroller és a tévé tönkretétele nélkül ismerkedhetünk meg az alapokkal és lehet némi sikerélményünk.

A SZÜKSÉGES PLUSZ

Habár a Tekken 7 tényleg nem igyekszik megreformálni a műfajt, ez nem azt jelenti, hogy nincs számottevő újdonság a játékban. A régi karakterek átdolgozott és felturbózott animációk kíséretében hozzák a jól megszokott mozdulatokat, a tíz új szereplőt mindenkinek szépen be kell tanulnia, és a játékmenetet sem kerülték el a változások.

Az alapok persze ismerősek: két fél küzd a pályákon, a cél, hogy minél előbb lenullázzuk az ellenfél életerejét, minimum kétszer.

A legnagyobb változás a Tekken 6-ban feltűnt Rage Arts továbbfejlesztett változata, ami annyit tesz, hogy az életerőnk jelentős lecsökkenésével megjelenik a vörös auraként izzó düh, ami egyrészt bónusz sebzést biztosít, másrészt lehetőséget ad arra, hogy bevigyünk egy olyan támadást, ami jelentősen leamortizálja az ellenfelünk energiáját – ráadásul minél közelebb a vég, annál durvább a csapásunk.

Ez a lehetőség egyelőre megosztja a játékosokat: egyesek úgy vélik, hogy ezzel még taktikusabbá és kiélezettebbé váltak a küzdelmek, míg mások szerint igazságtalan előnyt biztosít a vesztésre álló félnek. Igazságot tenni ebben a kérdésben nem szeretnénk, de az tagadhatatlan, hogy ez a módosítás változtat annyit a játékmeneten, hogy szimplán rutinnal már nem feltétlenül válnak nyerhetővé a mérkőzések.

TEKKEN™7_20170610100214
Forrás: Bandai Namco

POFONBAN NINCS HIÁNY

A történet végigjátszása mellett természetesen adott a lehetőség, hogy egy haver vagy a gép ellen nyomuljunk, illetve kimerészkedhetünk az internetre is. Adott továbbá az Arcade Battle, ahol minden karakterrel öt pályán kell végigvernünk magunkat, illetve megjelent a Treasure Battle lehetőség is, ami klasszikus bunyó azzal a csavarral, hogy mindenféle cuccokat nyithatunk meg a karakterek számára, amikkel aztán a Customization menüpontban az ízlésünk szerint testre szabhatjuk őket.

Milyen tévén játszunk?

A Tekken 7 mellé egy LG okostévét, az OLED-paneles, 139 centi képátlós C6V modellt vetettük be, ami támogatja az ultra HD felbontást és a HDR-t is. A készülék ideális választás a Sony erősebb hardverrel szerelt konzolja, a PlayStation 4 Pro mellé. A Tekken 7 esetében a sima PS4 900p felbontásához képest a játék Full HD-ban futott, amit a tévé egész szépen skálázott fel 4K-ra. Emellett a C6V remek (igaz nem túl olcsó) készülék, ami szép színeket, tűéles képet, remek kontrasztot és gyönyörű feketét biztosít, nemcsak a 4K-s tartalmak, de a “feljavított” Full HD mozgóképek esetében is.

Főleg kozmetikai dolgokról van szó, illetve néhány szereplő esetében speckó eszközökről, és elsőre mindez hiába tűnik feleslegesnek, több játék mellett az Injustice 2 is jól bizonyította, hogy kifejezetten nagy motivációt jelent, ha ilyen cuccokért harcolhatunk, főleg akkor, ha nem fűlik a fogunk a sokszor kegyetlen online küzdelmekhez.

Ha pedig már eljutottunk az online részhez (ahol adott a Player- és Ranked Match, illetve a bajnokság), muszáj megjegyezni, hogy a Tekken 7 ezen része nem sikerült valami fényesre. A játék elképesztően sokat töltöget, már a menükben is érthetetlenül hosszú másodpercekig kell bámulni a képernyőt, majd jön matchmaking, ami egészen siralmas, ugyanis tíz esetből hatszor azzal szúrja ki a szemünket, hogy nem sikerült összehozni a kapcsolatot az ellenféllel, és kezdhetjük elölről az egész procedúrát.

Forrás: Bandai Namco

RÁZZUK A POFONFÁT

Az online rész buktatóit (amin nagyon remélünk, hogy javítanak pár frissítéssel) leszámítva viszont egy kifejezetten tartalmas és jól összerakott játékkal van dolgunk. Az Unreal 4 engine-nel hajtott grafika ugyan nem szakítja le a hajunkat, de a küzdelmek ettől még eszméletlenül látványosak, ráadásul minden platformon 60 képkocka per másodperccel peregnek, és a Tekken továbbra is olyan látványt nyújt, mintha brutális táncok zajlanának a képernyőn.

A sztori sokaknak ugyan kicsit zagyva lehet, de a Tekken-univerzumhoz tökéletesen passzol, a karakterfelhozatal bőséges és elképesztően változatos, továbbá megvan az a szürreális és egészen elmebajos szépsége, hogy itt egy menyasszonyi ruhás, hosszú combú szőkeséggel (Nina Williams) verhetünk bucira egy puhos pandát és vica versa.

Forrás: Bandai Namco

Ha valaki nem a szuperhősökre bukik, nem vágyik hatalmas újdonságokra, de imádja a klasszikus verekedős játékokat, a szinte tökéletesre csiszolt játékmechanikát és a precíz kombókkal kivitelezett halálos csapásokat, az a Tekken 7-tel rossz lóra nem tehet.

A Tekken 7 június 2-án jelent meg Európában, PlayStation 4, Xbox One és PC platformokra. Tesztünk a PS4-es verzió alapján készült.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Harry Potter author J.K Rowling attends the world premiere of Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 in central London on July 7, 2011.  Thousands of Harry Potter fanatics screamed for the stars of the epic movie series as they hit the London red carpet for the final film's world premiere.
AFP PHOTO / CARL COURT / AFP PHOTO / CARL COURT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.