Tech

Nem tetszik a reklámblokkoló? Így kell beszólni!

Az online hirdetési szakma egyik legsanyarúbb pofonja volt az AdBlockerek bevezetése. Hosszú idő után végre megszületett az első stílusos viszontválasz is ügynökségi oldalról.

Akit egy kicsit is érdekel a közeljövő technológiáinak társadalomra, egyénekre és elmékre gyakorolt hatása és pesszimistább megközelítése, annak nem kell bemutatni a Black Mirror sorozatot. A Twilight Zone és a legremegőbb szájszélű technoparanoia ötvözéséből megszületett epizódok kíméletlenül vetik elénk mindazt, amikről a nyugati utópikus futurizmus hallani sem akar. A hibahatár ugyanis nagyobb, mint gondolnánk, Murphy törvénye és az emberi gyengeség-felkészületlenség (főként az új technológiákkal kapcsolatban) pedig sokkal nagyobb problémákat eredményez majd, mint gondolnánk. Ezt a hozzáállást és a zsigeri paranoiát használja ki a Netflix és a MullenLowe Mediahub kreatív innovációs csapatának új kampánya, amellyel pont azokat bombázzák, akik a böngészőbe beépülő reklámblokkolókat, adblockereket használnak.

A hirdetésblokkolókat érzékelve az egyes weboldalak különféle módokon reagálhatnak: előfordulhat, hogy megússzuk és nem történik semmi (így tudjuk például kiszűrni a YouTube-videók mellé helyezett hirdetéseket), van olyan oldal, ami leblokkolja az oldal tartalmát és arra kér minket, hogy semlegesítsünk (ilyen például a Forbes) és van olyan – igen, most jutunk el a lényeghez -, ami egy teljesen más oldalra dob minket. A szóban forgó reklám a Slate, a Mashable és a The Next Web oldalait látogatva jelentkezik azon böngészőknél, amelyek adblockert futtatnak: tekintve, hogy a sorozat célközönsége jó eséllyel látogatja ezen oldalakat, nagy eséllyel ismerik már a Black Mirrort is, az elkötelezettséget így nincs is nagyon értelme náluk erősíteni.

A kampányszöveg azonban erős csattanóval készül: adblockerrel látogatva a fent említett oldalakat egy olyan Black Mirror hirdetést kapunk, amelyben azt olvashatjuk, hogy mi ugyan nem látjuk a hirdetést, de a hirdetés lát minket, ami tökéletes felütés ahhoz, hogy érzékenyebb és paranoidabb olvasóink zsigeri reflexből kapcsolják ki a böngészőt és terheslégzést gyakoroljanak hosszú percekig.

Amúgy nem rontanánk el feltétlenül szívesen olvasóink napját, de a többféle szerverlog meg cookiek összefésülése miatt a jól öszerakott hirdetések tényleg látnak minket. De beszélni még nem beszélnek hozzánk. Fontos kihangsúlyozni: még.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik