Média

Az Origo fotórovatának vezetője is felmondott

Bordás Gábor
Bordás Gábor

újságíró. 2017. 04. 19. 07:25

Ostyáni János vállalhatatlanak tartja, hogy átnyúltak a fejük felett, és a Hősök terén tartott tüntetésről szóló cikkben az Origo fotósának képeit kicserélték egy ismeretlen forrásból származó, erősen manipulatív képsorozatra. Kovách Márta szerkesztőségi asszisztens ugyancsak felmondott kedden.
Korábban a témában:

A múlt szerdai, nyúlfarknyi hírben eredetileg a tüntetésre kiküldött Origo-fotós képei szerepeltek, ezek azonban egyszer csak eltűntek a cikkből, helyükre pedig egy meg nem nevezett szerző képei kerültek Origo aláírással.

A jobbára tömegből kiragadott arcokat – többek között egy maszkos tüntetőt – mutató galéria nyitóképét a Fidesz székházból készítették, másnap pedig ugyanez a kép jelent meg a Magyar Idők címlapján, ekkor már a kormánylap fotósát, Bach Mátét feltüntetve szerzőként. De ugyanez a fotósorozat került bele a 888.hu és a Lokál cikkébe is, más-más fotósok neve alatt. Az ominózus nyitókép nem sokkal a tüntetés kezdete után készült, amikor még folyamatosan érkeztek az emberek a térre, nyilvánvalóan azzal a szándékkal, hogy alátámassza a kormányközeli média által sulykolt állítást, miszerint „egyáltalán nem voltak sokan” a megmozduláson (aki pedig mást mond, az hazudik, és utasításokat hajt végre.)

Fotó: Berecz Valter

Az Origo fotórovatának senki nem szólt, hogy a képeiket lecserélik a ki tudja honnan származó, összesen négy „szerző” neve alatt futó fotókra. Ostyáni János rovatvezető a 24.hu-nak elmondta, hogy vállalhatatlannak tartja a történteket, ezért kedden beadta a felmondását. Eddig is sok minden zavarta az Origo szerkesztőségében, de úgy gondolta, a fotórovat munkáját ezek nem érintik. „Ez volt az utolsó csepp a pohárban” – fogalmazott.

Ostyáni János régebben is az Origónál dolgozott, majd 2014-ben, még Sáling Gergő kirúgása előtt a VS.hu-hoz igazolt. Amikor a VS széthullott, visszakerült az Origóhoz, amelyet időközben felvásárolt a VS-t is működtető New Wave Media.

Kovách Márta szerkesztőségi asszisztens ugyancsak felmondott kedden, Csanádi Márton képszerkesztő pedig még a múlt héten közölte távozási szándékát.

Az utóbbi hetekben rengetegen távoztak az Origótól, márciusban nyolc újságírót és szerkesztőt küldtek el, majd felmondott gasztrorovat, a filmklub, a gazdaságrovat egy-egy munkatársa, egy képszerkesztő, felállt a teljes techrovat (ők azóta a 24.hu-nál dolgoznak), többen a sportrovatból, illetve a VS munkatársaiból alakult kulturális és életmódmagazin, az Unikornis csapata is felmondott.

FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után nem sokkal az Origo Tévé rovatának újságírója, Vajda Judit is felmondott. A távozás közvetlen oka a Gulyás Mártont lejárató cikk. A felmondás körülményeiről itt írunk részletesen.

FRISSÍTÉS 2. Nyugdíjba vonul Zsadon Béla, az Origo vezető címlapszerkesztője.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Harry Potter author J.K Rowling attends the world premiere of Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 in central London on July 7, 2011.  Thousands of Harry Potter fanatics screamed for the stars of the epic movie series as they hit the London red carpet for the final film's world premiere.
AFP PHOTO / CARL COURT / AFP PHOTO / CARL COURT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.