Ripost print
Média

A Ripost főszerkesztője berúgná a bulvárkocsma ajtaját

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 01. 15:01

Ómolnár Miklós, a ripost.hu bulvárportál és a mától nyomtatásban is megjelenő kiadás főszerkesztője egy szokatlan interjúban mondta el, mit kell tudni manapság a bulvármédiáról, és hol is van ebben az egészben az innováció.
Korábban a témában:

Interjút adott Ómolnár Miklós főszerkesztő a digitalhungary.hu honlapnak abból az alkalomból, hogy csütörtökön első alkalommal jelent meg nyomtatásban a Ripost nevű XXL méretű sajtótermék, a ripost.hu internetoldalon bulvárhíreket közlő weboldal print testvére. Ómolnár a – néhol meglehetősen alákérdezősre sikeredett interjút szerző feltüntetése nélkül közlő – portálnak olyan kijelentéseket tett, hogy

bár a hírlap halott, de van élet a halál után.

Emellett arról beszélt, hogy a Ripost nem egy hagyományos tömegmédia. Arra a kérdésre, hogy a legtöbb sajtótermék inkább az internet felé tart, nem pedig a print felé, ők mégis pont fordítva jártak el, a lap főszerkesztője ismét azt szajkózta, hogy a lapjuk nem hagyományos tömegmédia. Majd egy erősen promószagú önfényezés következett:

egyetlen példáról sem tudok, hogy egy sikeres, 12 hónap alatt felfuttatott online termékre alapozódik a print, méghozzá az online összes átültethető logikájával.

Külön szerkesztőség nincs

Az újságíró azon kérdésére, hogy a nyomtatott Ripost tud-e több lenni a ripost.hu internetes híreinek kinyomtatásánál, illetve lesz-e külön szerkesztősége, azt mondta, hogy

a lap látványos vizuál-infócsomagokat kínál, méghozzá nagyképernyős méretben. Szó sem lesz hírversenyről, mi print XXL-el támadunk lényegében az óriásplakátok és persze a net tömörítő logikái mentén.

A válaszból emellett kiderült, hogy külön szerkesztőséget nem állítottak fel.

Nem kell aggódni a hirdetési bevételekért

Az interjú készítője ezután egy meglehetősen naiv kérdéssel folytatta a beszélgetést. Ugyanis a szerző mintha nem tudná, hogy a kormány már eddig is jelentős hirdetői pénzekkel támogatta a Ripost Mediát, tehát valójában semmi ok az aggodalomra, azt kérdezte, lesz-e elég hirdetője a lapnak. Ómolnár erre külföldi példákkal állította párhuzamba a ma indult lapját.

A remény hal meg utoljára, de ahogy elnézzük a német Bildet, az angol Sunt vagy a New York Postot, van ok a bizakodásra. Több hirdetés van bennük, mint egy akciós újságban, amit a bevásárlóközpontok buszain böngésznek.

Arra a kérdésre, hogy hogyan akarnak labdába rúgni a Blikk 113 ezres, a Bors 62 ezres értékesített példányszáma mellett, a főszerkesztő azt mondta, hogy nagyon mások akarnak lenni,

mondhatni berúgjuk a bulvárkocsma ajtaját. Aki küzdeni akar, jöjjön ki a hóra.

Akcióújságos célközönségük van

Konkrétumot a főszerkesztő erről többet nem árult el, de az újságíró következő kérdése ezek után az volt, hogy a 200 forint alatti sajtótermékek esetében számít-e, hogy pár forinttal olcsóbban adják, mint a konkurens lapokat, Ómolnár pedig azt felelte, hogy

az akcióújságos célközönségünknél minden forint számít, úgyhogy a kedvükben akarunk járni.

Nem árulta el, mennyibe kerül a lap indítása

Arra a kérdésre, hogy mekkora beruházás az új bulvárnapilap bevezetése, Ómolnár nem válaszolt, hanem a cég ügyvezetőjéhez irányította a honlapot, mondván “nála a kasszakulcs!”

A korábban Nick Oldmiller álnéven is publikáló, Habony Árpád művész barátnőjének munkája mellett lelkendező főszerkesztőt ezután arról kérdezték, hogy a bulvárlapok olvasótábora mennyire hűséges, illetve elegendő-e a lojalitásukhoz autós nyereményjátékot hirdetni. A főszerkesztő erre úgy válaszolt, hogy az nem elég, illetve ők inkább torkon akarják ragadni a lényeget és az olvasók arcába akarják azt tolni.

Ómolnár Miklós
Ómolnár Miklós

Majka közelebb áll a lakótelepek magyar népéhez

Ómolnár ezután a vele a sztárok világáról értekezni kezdő beszélgetőpartnerének leszögezte:

Pumped Gabo ma már majd’ akkora sztár, mint Majka. Ráadásul mind a kettőt a net- népszerűség élteti, már a tévé meg a hanyatló régi-print is csak ebből legel. De a választék nagyobb, mint valaha. Már mi is gyártunk, újrafújunk, akár egyidényes sztárokat elsőként a netre, aztán csócsálhatja a print.

Arra a kérdésre, hogy mennyire értékes reklámhordozók manapság a sztárok, Ómolnár azt mondta: ha eldobható borotváról, vagy papírzsebkendőről van szó, akkor azok, “és az egyszerhasználatos cuccok nagyobb biznisz, mint a gyémántgyűrű.” Majd végre következhetett az interjú újabb ékkövét jelentő újabb mondat:

Megfelelő sztárt a megfelelő feladatra.

Az interjúból ezenkívül megtudhatjuk még, hogy Majka mindig közelebb lesz a lakótelepek magyar népéhez, mint egy dúvad amerikai rapper, és arra is fény derül, hogy igenis létezik innováció a bulvármédiában, hiszen ilyenek az XXL-es akciós újságok, óriásplakátos hatásmechanizmusokkal, amihez kapcsolódik az online portáljuk is.

A teljes interjú ide kattintva érhető el.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

On 20.07.2017 more than 10000 people protested in front of the presidential palace in Warsaw against the ongoing process of changing the judicial system of the country. - NO WIRE SERVICE - Photo: Jan A. Nicolas/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.