nyomda nyomtatás
Média

Nem lesz elég szakember, aki kinyomtatná az újságokat és a szórólapokat

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 05. 15:44

Egyre égetőbb problémákat okoz országszerte, hogy nincs elég nyomdász. Ezért hamarosan kampányba kezd a pályaválasztás előtt álló fiatalok körében a Nyomda- és Papíripari Szövetség.
Korábban a témában:

Magyarországon Budapesten, Kecskeméten, Egerben, Debrecenben és Békéscsabán is zajlik nyomdász szakképzés, ám az elmúlt időszakban egyre kisebb a fiatalok és a szülők érdeklődése a nyomdász szakmák iránt, ennek következtében pedig csökken az e területen beiskolázott tanulók száma. Ez komoly problémát jelent a nyomdaipar számára Budapesten és országosan is – tudtuk meg Peller Katalintól, a Nyomda- és Papíripari Szövetség ügyvezető igazgatójától.

Épp ezért indít a Szövetség hamarosan, várhatóan már szeptemberben elstartoló és novemberig tartó, nagyszabású országos kampányt Print: a TE jövőd elnevezéssel. Az a céljuk, hogy újrapozicionálják a nyomdász szakmát, vonzóvá tegyék a szakképzést a célközönség számára és növeljék a nyomdász szakképzést választó diákok számát. A Szövetség tervei szerint nem csak a mostani, de a következő években is folyamatosan megismétli a kezdeményezését, hogy felismertesse a fiatalokkal, hogy a nyomdász szakma igenis vonzó perspektíva.

A kampány logója
A kampány logója

Békéscsabán egyébként 2013-ban a Marzek Kner Packaging Kft. „Gyere közénk nyomdásznak” elnevezéssel már indított egy átfogó kampányt a városban, melynek az volt a célja, hogy növeljék a helyi szakközépiskolába felvett nyomdász szakmunkástanulók számát, és javítsanak vele végső soron a saját szakember utánpótlásukon. A projekt olyan sikeres lett, hogy több mint duplájára nőtt a tanulók száma.

Beviszik a diákokat a nyomdákba

A Nyomda- és Papíripari Szövetség hamarosan induló kampánya során olyan központi eszközöket is használ majd mint a Facebook, de egy microsite-ot is kialakítanak, de sor kerül nyomdalátogatásokra is, illetve általános iskolákkal is felveszik a kapcsolatot, hogy a pályaválasztással kapcsolatos osztályfőnöki órán bemutatkozhassanak a téma szakértői. Készül kampányvideó, prospektus és szórólap is, illetve promóciót is szerveznek, így ehhez kapcsolódóan különböző ajándékok is készülnek. A 13-14 éveseket megszólító kampány során a Szövetség nyomdákkal, szakképzési oktatási intézményekkel és a Nemzeti Szakképzési Hivatal regionális szervezeteivel is együttműködik.

Egyébként ugyancsak őszre időzítve indul a magyarországi lapkiadók kampánya is, mellyel a nyomtatott médiát népszerűsítik.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.