AppleMark
Média

A Telenor több mobilreklámra vágyakozik

24.hu
24.hu

2016. 08. 23. 16:49

Mobilhirdetési piacra fókuszáló üzleti egységet alapít Ázsiában a norvég távközlési óriás, a Magyarországon is jelenlévő Telenor.  A cél: minél több okostelefonon megjelenő reklámból származó bevételt elérni.

A távközlési vállalatok hagyományos bevételi forrásait nyomás alá helyezték a Netflix és a Spotify cégekhez hasonló digitális szolgáltatók, valamint az azonnali üzenetküldést biztosító közösségimédia-alkalmazások. A Telenor ezek ellensúlyozására alakítja ki a mobilhirdetési piac meghódítására új önálló üzleti egységét – írja Sigve Brekke vezérigazgató és a Reuters jelentése alapján a mediapiac.com.

A mobilhirdetési piac világszerte gyorsan fejlődik, de különösen erős a fellendülés a fejlődő országokban, ahol sok felhasználó még csak most jut hozzá első okostelefonjához. Nagyon sok digitális játékos lép be az értékláncba. Ez a helyzet a mobilcégek számára kihívást jelent, most kell meghoznunk a döntéseket arról, mihez szeretnénk kezdeni a jövőben

– idézik a CEO-t a cikkben, mely arról is beszámol, hogy a Telenor reklámpiaci stratégiája a nemrég felvásárolt amerikai Tapad startupon alapul, amely lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók különböző eszközein releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.

Egyébként a Telenor 211 millió előfizetőjének több mint 90 százaléka hat ázsiai piacról, többek között Banglades, Pakisztán és Tájföld területéről származik. A cikk szerint ugyan az eMarketer által 100 milliárd dollárosra becsült mobil reklámpiac kétharmadát még a fejlett piacok biztosítják, de a fejlődő országokban két számjegyű a bővülés évente, miközben a hagyományos távközlési szolgáltatások bevételei globálisan csupán 1 százalék körüli mértékben bővülnek.

Tavaly egyébként a Telenor bevételeinek 2 százaléka származott digitális szolgáltatásokból. A cég a mobilhirdetési piacon történő erősítés érdekében viszont kész akár felvásárlásokat is végrehajtani.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.