Média

Íme a legújabb rádióhallgatottsági adatok: a Class FM továbbra is az élen

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 07. 08. 16:16

Nyilvánosságra hozta a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium a február-májusi időszakra vonatkozó, a fővárosi és országos rádiókra vonatkozó kutatási eredményeit.
Korábban a témában:

Ismeretlen számú közmédia hallgató

Arról, hogy a közmédia rádiócsatornái iránt mekkora érdeklődés mutatkozott ebben az időszakban, sajnos csakúgy, mint legutóbb, ezúttal sem tudunk információt közölni, ugyanis egy ideje semmilyen hivatalos, a piac által elfogadott adatot nem publikálnak az érintettek. Az MTVA ugyanis úgy döntött, nem hosszabbítja meg szerződését a hallgatottságméréssel foglalkozó TNS Hoffmann–Mediameter konzorciummal. Ezt a 24.hu érdeklődésére korábban Kobza Miklós, az MTVA sajtófőnöke azzal magyarázta, hogy a RAME-nél (Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete) nem döntötték el, kivel méretnek a jövőben, és mi lesz a piac egységes álláspontja, ezért ahogy az MTVA-nak lejárt a szerződése, erre a bizonytalan időszakra nem hosszabbították meg azt.

Az MTVA lépésének időzítése mindenesetre kínos, mert erre a fejleményre nem sokkal azután került sor, hogy a legutóbbi hallgatottsági adatok azt mutatták, hogy már a romániai Radu Morar tulajdonában lévő Tematic Media Group által tavaly felvásárolt Juventus Rádió (új nevén Sláger FM) is nagyobb hallgatottsággal bírt a fővárosban, mint az állami Kossuth Rádió. A piacvezető Class FM pozíciója pedig hosszú ideje megközelíthetetlennek bizonyult a közmédia számára.

Naponta országosan több mint 6 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak – derül ki a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium 2016. február-májusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.

Az adatok nem mutatnak lényeges változást a korábbi kutatási hullámhoz és a tavalyi értékekhez képest.

Az idén májusban a Sláger Rádió Zrt.-nek eladott Class FM-et (Simicska Lajos rádióját) a 15 éves és idősebb korosztály körében 2016. február-május között naponta átlagosan 2,7 millióan hallgatták, ezzel továbbra is piacvezető volt. A Simicska-érdekeltségek között egyelőre megmaradt Music FM közönsége csaknem 900 ezres, a Radu Morar romániai üzletember tulajdonában lévő, a Magyar Sláger TV-t is működtető Tematic Media Grouphoz tartozó Sláger FM (a volt Juventus Rádió) hallgatósága a félmilliót közelíti, az Arató András üzletember és a Brit Média tulajdonában lévő Klubrádió közönsége 208 ezres. Százezer feletti táborral még a Spéder Zoltán féle, az Index-tulajdonosaként is ismert CEMP (Közép-európai Média és Kiadó Zrt.) érdekeltségei közé tartozó InfoRádió (118 ezer) rendelkezik. Egy átlagos napon a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Lánchíd Rádiót 98, míg a Target Médiához tartozó Jazzy-t 75, és a szintén targetes Klasszik Rádiót 54 ezren hallgatták.

A rádiók országos hallgatottsága. (A közmédia sajnos egy ideje nem méreti magát.)
A rádiók országos hallgatottsága. (A közmédia sajnos egy ideje nem méreti magát.)

A fővárosban a Class FM-et 468 ezren, a Sláger FM-et 288 ezren, a Music FM-et 242 ezren hallgatták naponta. A Klubrádió napi hallgatótábora 135 ezres, az InfoRádióé 82, a Jazzy-é 53 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti.

Budapesten a rádióhallgatók száma több mint 1 millió fő volt – közölte a mérőcég.

A budapesti rádiók hallgatottsága a közmédia nélkül
A budapesti rádiók hallgatottsága a közmédia nélkül

 

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.