netflix
Média

Összecsaptak a tévés vezetők a Netflix illetékesével

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 01. 18. 14:00

Egy konferencián tévés vezetők megpróbálták ízekre szedni a Netflix illetékesét, többek között kifogásolták, hogy az on-demand szolgáltató úgy beszél arról, hogy a műsorai sikeresek, hogy nézettségi adatokat nem publikál. Erre a Netflix illetékese elárulta, mennyit költenek saját tartalom fejlesztésére. Elképesztően nagy összegről van szó.
Korábban a témában:

Ted Sarandos, a Netflix tartalomért felelős vezetője egy vasárnapi televíziós konferencián kialakult vitában érvelve elárulta, hogy a további 130 országban, köztük Magyarországon nemrégiben megjelent szolgáltató az idei évben körülbelül 1700 milliárd forintnak megfelelő összeget, 6 milliárd amerikai dollárt költ tartalomra. Ebből a büdzséből többek között600 órányi eredeti, saját sorozatot állítanak elő 2016-ban. A Netflixen érhető el a House of Cards, a Marco Polo, a Narcos, a Sense8 és a Hemlock Grove is, bár Magyarországon a műsorkínálat még meglehetősen csekély az amerikai változathoz képest.

A House of Cards a Netflix kínálatában
A House of Cards a Netflix kínálatában

A tartalomfejlesztésre fordított büdzsé, amiről a hagyományos tévétársaságok csak ritkán árulnak el számokat, úgy derült ki, hogy a Kaliforniában megrendezett Television Critics Association elnevezésű konferencián és azt megelőzően az amerikai médiában meglehetősen heves, személyeskedéstől sem mentes vita alakult ki, ugyanis Ted Sarandos a Netflixtől azt állította, hogy a hagyományos tévéadások nézettsége csökken, miközben a Netflix által felkínált eredi tartalom mennyisége folyamatosan növekszik, és például a Netflix-féle Narcost többen nézték, mint az HBO-féle Trónok harcát. A hagyományos tévétársaságok képviselői viszont több fronton is visszatámadták a Netflix illetékesét. John Landgraf, az LX vezérigazgatója és Gary Newman, a Fox csoport társ-vezérigazgatója kifogásolta, hogy a Netflix illetékesei úgy beszélnek arról, hogy övék a legnézettebb tévéshow, hogy ezt alátámasztó nézettségi adatokat nem publikálnak, vagyis könnyen lehet, hogy ez csak egy “bla-bla”. Hasonlóan támadta Alan Wurtzel, NBC Universal kutatási igazgatója is a Netflixet.

A nézettségi adatok azért különösen fontosak, mert meghatározza, hogy a hirdetők hogyan, kinél költik el pénzüket. A világszerte 70 millió előfizetővel rendelkező Netflix azonban ezeket az adatokat nem publikálja.

Mit gondolnak a Netflixről a magyarországi médiacégek, az RTL, a TV2, a HBO, valamint a nagy kábelszolgáltatók, a Telekom, a UPC és a DIGI illetékesei? Erről is olvashat korábbi cikkünkben.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: 24.hu / Bielik István
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.