Üzleti tippek

Kiolvasható a sörből a személyiségünk

Nem kell részegre innunk magunkat, hogy kiderüljön, milyenek is vagyunk valójában. Egy teljes személyiségrajz állítható fel az alapján, milyen sörmárkákat preferálunk, állítja az amerikai Mindset Media friss kutatása.

Milyen autód van, milyen ruhákat hordasz, megmondom ki vagy! Ugye ismerős az előbbi mondat. A sort ezentúl kibővíthetjük a sörrel, mivel egy friss kutatás szerint jóval többet elárul rólunk, hogy milyen márkákat fogyasztunk, illetve nem fogyasztunk, mint azt eddig gondolták.

A Mindset Media kutatását arra a teóriára alapozta, hogy a márkaválasztás, valamint a márkahűség kapcsolatban áll bizonyos személyiségjegyekkel, írja az AdAge. A 2600 fő megkérdezésével zajló felmérés megerősítette az elméletet. Azok, akik többféle sörmárkát is szívesen fogyasztanak nyitottak, liberálisabbak, sokszor az érzelmeik vezérlik őket, míg a „márkahűek”, azaz akik csak egy-két típust fogyasztanak konzervatívnak tekinthetők.

Sajnos a kutatásban kevés hazai brand képviseltette magát, azért álljon itt néhány „személyiségtípus”.

Budweiser: praktikus, gyakorlatias ember. Szöges ellentéte az álmodozónak. A Budweiser fogyasztó az itt és mostban hisz, spontán, aki nem sző terveket. A válaszadók közül 42 százalék vezetne inkább teherautót mint személygépkocsit, 68 százalékuk pedig inkább hitelkártyával fizet, mint készpénzzel. Érdekesség, hogy nagy hányaduk (42%) használ szájfrissítőt.

Bud Light: Téved, aki összemosná vagy netán diétán lévő Budweiser fogyasztóként titulálná a Bud Light híveket. Tudta, hogy Barack Obama is ezt a márkát kedveli? A gyengébb sör hívei nem túl óvatosak, szeretik a kockázatvállalást, másokkal könnyen kijönnek. Az átlagnál nagyobb arányban lottóznak és 34 százalékuk soha nem venne organikus terméket.

Corona: Tudsz valami bulit? Gyakori kérdés ez a Corona és a Corona Light fogyasztók körében, akik mindig elfoglaltak, energikusak és extrovertáltak. Általában több emberrel találkoznak egy nap alatt, mint mások egész héten. De a bulizás mellett mások problémái iránt érzékenyek, jóérzésűek. E csoport válaszadói között a legmagasabb az újrafelhasznált termékeket vásárlóinak aránya (91%).

Heineken: Ha egy szóval jellemeznénk e sör fogyasztói, ők a pozőrök. Magabiztosak, akik meggyőződése, hogy az átlagnál különlegesebbek, kedvelik a luxustermékeket. Energikusak, dinamikusak, sokszor ők a társaság középpontjai. 58 százalékuk American Express kártyát használ, kedvelik a sportautókat (29%).

S mit mond a felmérés azokról, akik nem isznak sört? Konzervatívak, akik sokszor mindent fehéren és feketén látnak. Legtöbbjük nemcsak a sör, hanem más alkohol fogyasztásától is tartózkodik. Kerülik a nyüzsgést. A válaszadók 50 százaléka republikánus, 30 százalékuk pedig nem kedveli az organikus termékeket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik