millió forintos bírságot a Magyar Telekomra szabta ki, míg többek között
az Invitelt 5,5, a GTS-Datanetet
Digi Kft-t pedig 1,5 millió forintra bírságolta.
Az előfizetői szerződést az egyedi előfizetői szerződés és
az általános szerződési feltételek együtt alkotják, a szolgáltatók az
előfizetőkkel előre kidolgozott feltételek alapján szerződnek, így az
előfizetői szerződés megkötése során az előfizető nem tudja saját egyedi
szempontjait érvényesíteni – magyarázza a közlemény.
A szerződések korábbi – 2006-os és 2007-es vizsgálata során
– az ellenőrzött közel száz szolgáltató közül egynek sem volt teljes mértékben
megfelelő a szerződése. Az utóellenőrzés első körében negyvenegy helyhez kötött
telefonszolgáltatást kínáló cég szerződéseit vizsgálta újra az NHH. Az
eredmények azt mutatják, hogy a hatóság korábbi felhívásának hatására a
szolgáltatók általában igyekeztek szerződéseiket a jogszabályoknak megfelelően
módosítani és megkötni, de még mindig vannak olyan hiányosságok, amelyek miatt
a hatóság huszonegy szolgáltató esetében bírsággal, tizenhét szolgáltatónál
pedig újabb felhívással élt.