Üzleti tippek

Lassan, de biztosan

Az előző évekhez viszonyítva visszafogottabb bővülésről számoltak be az internetpiac szereplői az első fél évre vonatkozóan. Újabb felfutást a szabályozás változása, illetve a webvilágban egyre meghatározóbb női felhasználók minél jobb kiszolgálása hozhat.

Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke

Az év első felében folytatódott a széles sávú internetpiac bővülése, igaz, ahogy nő az előfizetői szám, úgy értelemszerűen egyre lassabb a növekedés százalékosan. Április végén a vezetékes széles sávú előfizetések száma meghaladta az 1,4 milliót, azaz közel százezerrel nőtt 2007 vége óta. A kábelmodemes előfizetések száma gyorsan emelkedik, az ADSL-piac növekedési üteme meglehetősen alacsony. Reményeim szerint az NHH intézkedései – elsősorban a kiskereskedelmi árakon alapuló nagykereskedelmi árszabályozás, valamint a hamarosan életbe lépő új hurokátengedési referenciaajánlatok – hatására az ADSL-piacon is gyorsul a növekedés.

A tapasztalható konszolidáció azzal jár, hogy megerősödnek a talpon maradó szolgáltatók, így erősödhet közöttük a verseny, és ez egyértelműen előnyös a fogyasztóknak. Remélem, hogy a nyári hónapok elmúltával, az új nagykereskedelmi feltételek mentén felgyorsul a széles sáv elterjedése és megismételhető a piac 2006-ban és 2007-ben elért bő háromszázezres bővülése.

Megyeri Tibor, a Magyar Telekom Nyrt. marketingigazgató-helyettese

Különösen a mobil- és a kábelnetes technológiák erősödésének köszönhető az idei növekedés. A széles sávú piac bővülési dinamikája azonban lassul, ez a potenciális ügyfelek internettel kapcsolatos ismeretének hiányából fakad. A T-Online-nak jelenleg közel ötszázezer széles sávú – ADSL- és kábelnet- – előfizetője van. Tapasztalataink szerint az előfizetések árai „beálltak”, jelentős árcsökkenés már nem várható a piacon. Az elmúlt fél évben jelentős tartalmi fejlesztések voltak a T-Home IPTV-szolgáltatásában, illetve a Magyar Telekom elindította a HD- és VDSL-tesztelést.

A vállalaton belüli konszolidációval kapcsolatban az egyik legfrissebb és legfontosabb hír, hogy a Magyar Telekom az ősz folyamán megújítja márkastruktúráját, ennek részeként bevezeti a T-Home márkát. Saját szolgáltatásaink körében az IPTV- és a VoD- (igény szerinti videóletöltés) szolgáltatás felfutására és a HD beindulására számítunk.

Szávuly Krisztián, a Sanoma Budapest internet-lapigazgatója

Az idén a tartalomszolgáltatók körében elsőbbséget élveznek a nagy sportesemények, így valamennyi jelentősebb szereplő kiemelten foglalkozott az labdarúgó Európa-bajnoksággal, és várhatóan így lesz ez az olimpia esetében is. A FigyelőNetnél például olimpiai oldalt indítunk majd. Mivel az időeltolódás miatt az ötkarikás játékok eseményeit élőben csak éjszaka lehet követni, azoknak, akik ezt nem tehetik meg, az internet léphet elő első számú információs platformmá.

Megfigyelhető az is, hogy a tartalomszolgáltatók nyitnak a nők felé. A hölgyek fokozott internetes aktivitását a Sanománál már korábban felismertük – a Nők Lapja Café hangsúlyosabb szerepet kapott –, de tapasztalataim szerint a kezdeti gyengébb próbálkozások után a vetélytársak is egyre igényesebb tartalmat kínálnak számukra.

Fontos jelenség még, hogy egyre nagyobb szerep jut a bulvártartalmaknak, a már meglévő portálokon igyekeznek egyre több ilyen jellegű hírt közölni, illetve új, erre a témára kihegyezett oldalakat hoznak létre.

Zsembery György, az Invitel értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese

Az első fél év adatai alapján a széles sávú szolgáltatások piaca havonta 1-2 százalékkal növekszik, ez a korábbiaknál kisebb mértékű növekedés. Viszont örömteli tény, hogy nem csökken Magyarországon a széles sávú szolgáltatások iránti kereslet, azaz egyre kevésbé fenyegeti hazánkat az elmaradottság az internetes szolgáltatások használata és elérhetősége szempontjából. A cég ügyfélbázisának növekedése 2008 első felében a széles sávú piacon meghaladta az 1-2 százalékot, és azon dolgozunk, hogy ezt az átlag feletti növekedést meg is tartsuk.

A mobil-szélessávú szolgáltatások sebessége immár megközelíti az xDSL-szolgáltatásokét, de az üzembiztosság hiánya, illetve a korlátozott forgalommennyiség miatt az előfizetők nagy része a vezetékes technológiák mellett dönt. A mobilitás természetesen vonzó, de a városokra korlátozódó lefedettség miatt sokak számára a mobil-szélessáv nem alternatíva a megbízható, korlátlan használatot biztosító ADSL-szolgáltatásokkal szemben, így az Invitel számára ezek a szolgáltatások nem jelentenek konkurenciát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik