Üzleti tippek

Pénzért nézünk a moziban

A GfK Hungária Kft. az RMB megbízásából kvalitatív szemkamerás kutatást végzett a mozi mint reklámeszköz vizsgálata céljából.

A módszer lényege, hogy a Magyarországon egyedülálló mobil szemkamera és feldolgozó szoftver segítségével a fogyasztó (jelen esetben a mozinéző) szemével látjuk a világot: azaz aktuálisan mit vesz észre a moziba menet és jövet, mennyit lát a mozireklámokból, illetve ezzel összevetve mennyit észlel az egyéb kommunikációs eszközökből. A 2006 decemberében elvégzett kutatás felvételei alapján szépen kirajzolódott, hogy a mozireklámok átlagos észlelése 90 százalék feletti értéket mutat, míg a recall kutatásokból és interjúkból tudjuk, hogy a visszaidézés is az összes hagyományos kommunikációs eszközt többszörösen felülmúlja – áll az RMB Hungary közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik