Gazdaság
New VW Golf and Passat models are seen on a freight train in front of the Mosel Volkswagen factory in Zwickau, Germany, 05 October 2015. The company was plunged into a crisis following revelations it had equipped its diesel-powered vehicles with software designed to rig emissions tests. The consequences for the company are unforseable as of yet. Photo: Jan Woitas/dpa

Németországban csökkentek, globálisan nőttek a VW eladásai júniusban

24.hu
24.hu

2017. 07. 10. 14:47

Az első félévben javult a Volkswagen-konszern VW márkájának eredménye. A konszern legnagyobb forgalmú márkája az elkövetkező években eredményességének további javulását várja és világpiaci vezető szerepre tör az elektromos modellek gyártásában.
Korábban a témában:

A német Volkswagen autókonszern arról számolt be hétfőn a vállalat honlapján közzétett közleményben, hogy idén júniusban összesen 512 700 VW márkájú autót értékesített, amely éves összehasonlításban 4,0 százalékos növekedést jelent.

Az eredménynövekedés leginkább a dél-amerikai, a kínai és az egyesült államokbeli kereslet kedvező alakulásának köszönhető.

Összességében az első félévben 2 millió 935 ezer 100 VW márkájú járművet értékesített a konszern világszerte a január-júniusi időszakban, amely szerény, 0,3 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A közleményben Jürgen Stackmann, a VW márka eladási részleg vezetőségének tagja kiemelte: az eredményjavuláshoz hozzájárult a dél-amerikai régió keresletének robusztus növekedése, a márka új modelljei, a Polo, az Arteon és a Tiguan pedig optimizmusra adnak okot a második félév tekintetében.

Európában júniusban összesen 163 500 VW autót adtak el, Ausztriában 10,7 százalékos, Svájcban 6,0 százalékos, Dániában 10,6 százalékos eladásbővülést ért el a márka, azonban Németországban 5,2 százalékkal visszaesett az értékesített járművek száma tavaly júniushoz képest.

Közép- és Kelet-Európában jelentős, 15,2 százalékos eladásnövekedést ért el, Oroszországban 18,3 százalékkal tudta növelni az év hatodik hónapjában eladott járműveinek számát a márka.

Muszáj növelni a nyereséget

Minthogy a VW márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában.

A Volkswagen nagy reményeket fűz a jelenleg kaphatóknál 25 százalékkal nagyobb hatékonyságú “ID” (Iconic Design) elektromos modellhez, amit Herbert Diess pénteki bejelentése szerint a zwickaui üzemében tervez gyártani.
A 400-600 kilométeres hatótávú teljesen elektromos hajtású modell a tervek szerint 2020-ban kerül kereskedelmi forgalomba a dízel autókkal összevethető áron. A márkaigazgató állítása szerint a VW ID modelljeinek a gyártása már a kezdetektől fogva nyereséges lesz.

Herbert Diess korábbi elmondása szerint a VW 2025-re évi egymillió elektromos autó eladását vette tervbe, ami a világpiaci vezető pozíciót biztosítaná számára.

A Volkswagen konszern már korábban jelezte, hogy az elkövetkező öt évben kilencmilliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.

Átvariálják a létszámot is

A szerkezetátalakítás keretében a VW a foglalkoztatottak számát is csökkenteni tervezi. Globálisan 30 ezer, Németországban pedig 23 ezer állás szűnik meg 2020-ig, de felmondás nélkül, kizárólag “természetes” úton.

A VW egyebek között teljesen felszámolja a kölcsönzött munkaerő alkalmazását, ami Németországban jelenleg 4500 főre tehető – közölte korábban Karlheinz Blessing személyzeti igazgató. A kölcsönzött munkaerő egy részét határozott idejű munkaszerződéssel veszik majd át – mondta. Abból a 9200 alkalmazottból pedig, akiket életkora alapján 2020-ig részmunkaidős állásba lehetne áthelyezni, már 7000 fogadta el az ajánlatot.

A Volkswagen ugyanakkor kilencezer új munkahely teremtését is tervezi teljesen új technológiai területeken, például szoftverfejlesztésben.

A Volkswagen franciaországi érdekeltsége éveken át megszépített értékesítési adatokat közölt az anyavállalattal, hogy kedvezőbb színben tüntesse fel magát – számolt be június végén a német Der Spiegel magazin egy, a konszernnél készült belső vizsgálat megállapításait idézve.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.