Gazdaság

Olcsó benzinnek híg a leve? Kell-e félni a „no name” üzemanyagoktól?

Hol van már 2012, amikor a 95-ös benzin 450 forintnál is többe került. A nyersolaj hordójának világpiaci ára rövid idő alatt 100 dollár feletti árakról esett le 45 dollár alá, és így a magyar kutakon is olcsóbb lett az élet.

Most egy liter a 95-ösért átlagosan 350 forintot fizetsz. De a legtöbbünk nem éri be ennyivel, és a lehető legolcsóbb benzinkúton tankolna. Kérdés, hogy van-e minőségi különbség a legolcsóbb és a legdrágább üzemanyag között? Erről kérdeztük Dr. Wilde Györgyöt, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárát, aki elmondta, hogy elméletben egyáltalán nem lehetséges, hogy két üzemanyag között minőségi különbség előfordulhasson. Sőt, az is csak egy urbánus legenda, hogy vizezik a benzint, víz egyszerűen nem kerülhet a tankba, mivel a tartályrendszereket így fejlesztették ki és ezt nagyon gyakran ellenőrzik is.

Az Európai Unión belül mindenütt ugyanaz a minőségi szabály érvényes az üzemanyagokra, így teljesen mindegy, hogy Bulgáriában vagy Hollandiában tankolsz. Különbség mindössze az árban érhető tetten. A Holtankoljak.hu információi szerint az EU-ban míg

Lengyelországban most 326 Ft egy liter 95-ös, addig Hollandiában ugyanaz a minőség 506 Ft. Az megint egy másik kérdés, hogy Szaúd-Arábiában 34 forint egy liter 95-ös, de ha választanod kell, úgysem Szaúd-Arábiában fogsz tankolni, hiába adják ilyen olcsón a benzint. Hanem itthon.

Egy valamit azért még érdemes az ár mellett is megfontolni: Wilde szerint azért érdemesebb a nagy vállalatok benzinkútjainál tankolni, mert azok a cégek olyan tőkeerősek, hogy ha mégis bármi történne az autónkkal és például a motor emiatt meghibásodik, akkor sokkal könnyebben meg tudunk állapodni ezekkel a cégekkel. Nem kell mást tenni, minthogy a nyugtát mindig eltenni a benzinkúton, és ilyen esetben minél hamarabb értesíteni az illetékes hatóságot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik