Élet-Stílus

Rekordok a Google-nál

Egészséges periódusát éli a cég. Az Android mobiltelefonos és táblagépes platformja, a hirdetési hálózata, már a YouTube is és keresési üzlete révén is jól áll a Google.

Csütörtökön tette közzé második negyedévre vonatkozó eredményeit a világ legnagyobb internetes vállalkozása. Az eredmények 32 százalékos bevétel növekedést mutatnak az elmúlt évhez képest. Dollárban kifejezve ez 9,03 milliárdos bevételt jelent, az elmúlt év második negyedévének 6,82 milliárdos bevételéhez képest.

A cég profitja is növekedett 36 százalékkal 2,5 milliárd dollárra az elmúlt három hónapot vizsgálva a tavalyi év hasonló időszakához képest. A cég szokatlanul gyenge első negyedévet után a Wall Street is csak 8,6 milliárdos bevételre számítottak.

A Google által birtokolt oldalak hozták a bevétel 69 százalékát, amely 39 százalékos növekedés az egy évvel korább időszakhoz képest. A Google Network bevételei, az AdSense hirdetési programon keresztül 2,48 milliárdot eredményeztek, ami a teljes bevétel 28 százaléka. Ez 20 százalékos növekmény.

Az USA-n kívüli bevételekben is jól teljesített a cég, 4,87 milliárdot tudott felmutatni hazáján kívüli bevételekből, vagyis a teljes forgalma 54 százalékát.

A kilkk alapú hirdetési bevételeik révén 18 százalékos bevételnövekedést könyvelhettek el, és az átlagos klikk költséget is növelni tudta a cég 12 százalékkal az előző év hasonló időszakához képest.

Az eredmények közlése kapcsán a Google vezetősége ismét kiemelte nagyon sokat várnak legújabb termékük a Google+ kapcsán – amely egy Facebook rivális- és, amely az első hetek alapján jó visszajelzéseket kapott.

A kiadott beszámolóra a cég papírjai is kedvezően reagáltak és 11 százalékot erősödtek a csütörtöki nap folyamán.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik