Élet-Stílus

Nekimegy a Facebooknak a Google

Újabb kíséretet tesz a világ vezető internetes vállalkozása, hogy olyan területen is fontos szerepet játszon, amelyből eddig kénytelen kelletlen kimaradt. A közösségekében. Itt a Google+.

Több, kevésbé szerencsésnek mondható kísérletet is tett már a Google a közösségi médiában. Az Orkut, a Wave, vagy Buzz mind hatalmas füsttel, kis lángon porladt el. A Google szenvedése a közösségi médiával lassan hasonlatos ahhoz, ahogyan a Microsoft próbál teret nyerni a weben.

A Google kísérletei valahogy megbicsaklottak eddig a közösségi frontokon. A Buzzt például számtalan személyiség jogi hiányossága miatt az illetékes amerikai hatóság figyelmeztette, hogy még a saját maga által deklarált adatkezelési szabályokat is megsérti.

Most óvatosabb a Google, se nagy bejelentés, se konferencia, és csak meghívóval lehet egyáltalán kipróbálni az újdonságot. A Google+ magját a Circles (Körök) adja, amely barátok, ismerősök szervezését végzi. Kisebb csoportok hozhatók létre, nem mindenkire tartozik minden, ahogyan a való életben. (A Facebookot sokat kritizálják amiatt, hogy például egy üzenet kapcsán elérhető minden ismerőünk adatlapja, hacsak nem végezzük el a hosszú procedúrát, hogy csoportosítsuk barátainkat.)
Egy másik modul a Sparks, ami egy ajánlórendszer, érdeklődésünk és népszerűség alapján kínál nekünk várhatóan tetsző tartalmat. A videókonferencia a Hangout (Lófrálás), és a mobil is kapott egy szolgáltatást, amely a rendszer saját üzenetküldő rendszere. Rajta keresztül csoportjaik tagjainak lehet egyszerre üzenni. (Huddle).

Ilyen belűlről a Google+

Ilyen belűlről a Google+

Nem lesz könnyű dolga az új versenyzőnek. A Facebook népszerűsége egyelőre közel töretlen, és ami fontos a felhasználói aktvitás is rendkívül erős az oldalon. Ez pedig aranyat ér a hirdetőknek.

Felhasználói májusban 103 milliárd oldalt töltöttek le és átlagosan 375 percet töltöttek elrajtuk, szemben a Google-birodalom 46,3 milliárd oldalával és 231 percével – a Comscore felmérése szerint. Ami szintén „bántja” a Google-t, hogy ami a Facebookon történik, abból a keresőóriás gyakorlatilag ki van zárva, sem keresőrobotjai sem más szolgáltatásai nem tudnak információhoz jutni.

De nem is nem szívlelik egymást a különösebben a riválisok, ahogy a Google egyik fejese kijelentette, a közösségi média, élén a Facebookkal egy hanyag, érzéketlen és meglehetősen ijesztő valami. Olyan silány, mint a gyorskaja, mindenkit becsomagolnak egy „barátok” zacskóba – írja a BBC.


A Google leköszönt vezérigazgatója – Eric Schmidt – azért önkritikát gyakorolva elismerte: a közösségi médiás jelenlétét szerényen fogalmazva is „elszúrta” a Google. Amióta az egyik alapító Larry Page lett a fővezér komoly szigorúság uralkodik, bejelentette például: a dogozói bónuszokat a közösségi médiában elért sikereik arányában osztják majd idén.

Hogy sikeres lesz-e a Google+ nagyon hamar elválik majd. De keresnivalója a kétkedők szerint nem sok van. A SearchEngineLand.com blog főszerkesztője szerint, ha valaki elégedett a Facebookkal, mi értelme lenne áttérnie egy másik szinte ugyanolyanra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik