Élet-Stílus

Három autógyár tartja magát

Ötödével kevesebb autó adtak el Európában az idei év első két hónapjában, mint egy éve. Három márkát kivéve valamennyi gyártó jóval gyengébb eladásokat produkált, mint tavaly ilyenkor.

Európában 968 159 új autót regisztráltak 2008. februárban, ami 18,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki az ACEA (az európai autógyártók szövetsége) mai közleményéből. Ahogy a felmérésben szereplő országok között is nagy különbségek vannak, úgy a márkákat is eltérően kevésbé, érinti a válság.

Továbbra is a Volkswagen Európa legnagyobb autógyártója, az idei év első két hónapjában 216 ezer járművet értékesített a vállalt, de ez 13,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, amikor több mint 250 ezer járműve fogyott.

A második az összesített eladási listán a Ford, amelynek a tavalyihoz képest 15,5 százalékkal kevesebb, 169 ezer személyautó kelt el két hónap alatt, megelőzve a FIAT-ot (138 260 darab -23,2 százalék), az Opelt (136 778 darab, -23,2 százalék) és a Peugeot-t (134 924 darab, -26,8 százalék) is.

Hármat kivéve a listán szereplő összes márka negatív számokat produkált idén, a Hyundai 0,7, az Alfa Romeo 9, a Jaguar 18,9 százalékkal tudta növelni eladásait a tavalyi januárt és februárt összevetve az idei első két hónappal.

Három autógyár tartja magát 1

A legnagyobb visszaesést a General Motors amerikai márkáinak értékesítés mutatta, csupán 330 ilyen autó kelt el Európában, mai 73 százalékkal marad el a 2008-as adatoktól. A Land Rover -56,7, a SAAB -54,6, a Lexus -45,6, a MINI – 40 százalékos esést tudhat magáénak.

A gyártócsoportokat vizsgálva is a Volkswagen vezet. A többek között az Audit, a Škodát és a SEAT-ot is birtokló VW-konszern több mint 409 ezer autót adott el két hónap alatt, 8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. A sorban következő PSA Peugeot Citroen értékesítése 25,1 százalékkal, a Ford-csoporté 19,9, a FIAT csoporté 17,2 százalékkal csökkent.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik