Belföld

Cupra R – agresszív spanyolok

A Seat valóságos offenzívát indított sportos modelljeivel, van itt minden: az 500 lóerős versenyautótól kezdve a brutális Leonon át egészen a múltat idéző mini sportkocsiig.

Az utóbbi időben a Volkswagen konszernen belül a Seat a sportos, fiatalos stílus szinonimája. A latin márka csoporton belül eddig is szép, kecses formájával hódított, de az új elképzelés szerint a temperamentumos külső mellé vérbeli sporttechnika is társul, mellyel a Seat a mediterrán élményautók táborába igyekszik bejutni.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

Cupra GT – a dühöngő bika

A sportos image megteremtésének nélkülözhetetlen kelléke a csúcstechnikát felvonultató, lenyűgöző vonalvezetésű versenyautó. A Cupra GT tanulmányt az idei Barcelonai Autókiállításon mutatták be. A tűzpiros kocsi formája a Salsa és a Tango tanulmányautókat idézi, felépítése pedig a modern GT versenyautókra emlékeztet. Ez utóbbi nem is véletlen, hiszen a Cupra GT az év végén feltűnik a Spanyol GT Bajnokság néhány versenyén is. A Seat formatervező stúdiójában megálmodott autó minden porcikája dinamizmust sugároz.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

A karbonszálas anyagokból készülő karosszéria mindössze 1100 kg, ami a GT kategória alsó súlyhatára. A vadállatias szépségű kocsi mozgatásáról új fejlesztésű, 3,2 literes V6-os dupla turbós aggregát gondoskodik, melyet a kocsi hátsó tengelye elé szereltek. Az erőmű 500 lóerő előállítására képes, 600 newtonméteres forgatónyomaték kíséretében. Ez a bődületes teljesítmény 4,2 másodperc alatt gyorsítja a Cupra GT-t 100 km/órás sebességre, és lehetővé teszi az akár 300 km/órás száguldást is.

A Seat elképzelése szerint a kocsit egyelőre csak versenycélokra fogják gyártani, de természetesen a későbbiekben privát versenyistállók is megvásárolhatják majd. Az utcai verzió bemutatását a spanyol gyár a közeljövőben sajnos nem tervezi.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

Leon Cupra R – az utcai harcos

Az utcai verziók közül a legsportosabb Seat a Leon Cupra R, melynek legújabb változata további lóerőkkel csábítja a sportos, karakteres autók szerelmeseit. Az új modell megkapta az Audi TT Roadster hírhedt 1,8 literes, hengerenként ötszelepes turbófeltöltős motorjának legerősebb, 225 lóerős verzióját. Ezzel a kocsi menetteljesítménye is javult: a százas sprinthez mindössze 6,9 másodperc szükséges, a végsebesség pedig valamivel 240 km/óra fölött van.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

A motor erejét a versenysportból ismert nagyméretű Brembo tárcsafékek segítenek kordában tartani. Természetesen a futóművet is a megnövekedett teljesítményhez igazították: erősebb lengéscsillapítókat és sportrugókat kapott a Cupra R, melyek az új 18 colos 225/40-es méretű abroncsokkal együtt érik el a kívánt hatást. Ha a sofőr ezekkel sem tudja féken tartani a kocsit, akkor lépnek működésbe az elektronikus segédberendezések: a kipörgésgátló, az elektronikus menetstabilizáló vagy akár a fékasszisztens. A Leon Cupra R külseje is némileg módosult: kis mértékben változtak a köténylemez levegőbeömlő nyílásai, és újak a 18 colos ötküllős könnyűfém keréktárcsák is.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

Ibiza Cupra R – a kis öcs

A Cupra család legkisebb tagja a nemrég Genfben bemutatott Ibiza Cupra R. A kiskategóriás sportmodell igazi kuriózum, hiszen kis méretével és hatalmas teljesítményével a 80-as évek GTI modelljeit idézi. Az Ibiza kétféle motorral rendelhető: a gyengébbik a Volkswagen 1,9 literes PD-TDi motorjának 150 lóerős változata, az erősebbik pedig a Leon Cupra R 180 lóerősre butított benzines turbója. A két verzió csupán a motorban különbözik, minden másban teljesen azonos.


Cupra R – agresszív spanyolok 1

Klikk a képre!

Az utcai Ibizától markánsan eltérő sportmodellek karosszériája rendkívül agresszív: az első lökhárítón kialakított hatalmas levegőbeömlőnyílások akár egy rally-autón is megállnák a helyüket. A kecses tetőspoiler és a krómozott kipufogóvégek pedig tovább fokozzák a sportos hatást. A kellő úttartás elérése érdekében a futóművet és a fékeket is a nagyobb teljesítményhez igazították, a kormányművet pedig még közvetlenebb áttételűre cserélték. A 17 colos abroncsokon gördülő Ibiza igazi betonszaggató méregzsákként viselkedik. Természetesen a biztonságra is fokozottan ügyeltek a spanyolok, így a kocsiban két első és két oldallégzsák, valamint ABS, kipörgésgátló és elektronikus menetstabilizáló is megtalálható.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik