Belföld

A latin szerető – Seat Ibiza

Tartson latin szeretőt! - e szlogennel népszerűsíti a Seat legújabb modelljeit , ami természetesen nem arra buzdítja a kiszemelt célközönséget, hogy ágyba ballagjon Jennifer Lopezzel - egy autó áráért.

Stílszerű módon, a Feneketlen-tó közepére állított stégen tartották a legújabb generációs Ibiza magyarországi bemutatóját, amely a környékbeli vadkacsákon túl az összesereglett szakújságírókra is igen mély hatást gyakorolt. A felhajtás természetesen nem volt véletlen, ugyanis az 1993-óta gyártott “gömbölyű” Ibiza a spanyol gyár egyik legkelendőbb modellje, ezért érthető módon hasonló eredményeket vár a márkaimportőr a jövőben is.

A latin szerető – Seat Ibiza 1Amitől a nők is megfordulnak

Nyugat-Európában főként fiatal, egyedülálló, sportos beállítottságú férfiak teszik ki az Ibiza-vásárlók túlnyomó többségét, ezért a Seat – mintegy gáláns gesztusként – egy igazi csajozós autót varázsolt az Ibiza legújabb generációjából. A spanyolok igyekezetének komolyságát jelzi, hogy a külső megtervezéséhez elcsábították az Alfa-Romeo első számú designerét, Walter da Silvat, aki korábban az Alfa 147-tel lépett a stílusteremtők szűk, és igencsak irigyelt táborába.

Természetesen Walter mester a munkahelyváltozás ellenére sem tudta megcáfolni önmagát, ugyanis az Ibiza vonalain átfutva igencsak átsejlenek a legkisebb Alfa vonásai. Szerencsére még mielőtt valakiben déjavu-szerű érzés alakulna ki, máris elvonja a figyelmét az autó karaktere, amelyből csak úgy árad, hogy a nőcsábászat volt a fő tervezési irányelv. Az előzőnél 77 milliméterrel hosszabb, 58-cal szélesebb és 19 milliméterrel magasabb karosszéria a finom vonalvezetésnek köszönhetően nem tűnik ormótlannak, bár ezzel a növekedéssel már erősen kiskategória felső határát súrolja az új Ibiza.

A latin szerető – Seat Ibiza 2Belül tágasabb

A karosszéria megnövelésének köszönhetően még egy csomaggal több fér az autó hátuljába, ugyanis 17 literrel nagyobb lett a poggyásztér, amely immár 297 liternyi csomagot képes elnyelni.

A beltér stílusa követi a külső lendületes, mediterrán vonalvezetését, amelyről a vörös színű műszervilágítás és a háromküllős sportkormány gondoskodik leginkább. A felhasznált anyagok minősége nem emeli ki az Ibizát kategóriájából, azonban az egyedi formai megoldások és finom stílusjegyek alkalmazása már lepipálja a konkurenciát. Az Alfa tulajdonosoknak ugyancsak ismerős lehet az Ibiza mélyre süllyesztett kerek műszeregységei és szellőzői, mivel majdnem ugyanilyenek díszelegnek az olasz riválisokban is.

Féktávon belülTermészetesen mit sem ér a csillogó külső és a fejlett motorpark, ha a szaksajtó elkezd csámcsogni az autó biztonságtechnikai gyengéin, ezért a Seat gondosan teletömte újdonságát a kor vívmányaival. Alapáron jár a két elülső légzsák, de az oldallégzsák, az ABS, ESP és az elektromos fékasszisztens már feláras extra.

A legerősebb dízel

A legújabb Ibiza kezdetben hatféle motorral lesz rendelhető: a kínálat legalját egy 1,2 literes 64 lóerős benzinmotor biztosítja, ami a márka történetében az első háromhengeres konstrukció. Az új erőforrás előnyeit természetesen nem a teljesítményében – hiszen csak 4 lóerővel erősebb a korábbi 1,4-es alapmotornál – hanem a takarékosságában kell keresni. A motorpalettán feljebb lépve két 1,4 literes, 16 szelepes benzines erőforrást találunk, amelyek “csupán” teljesítményükben térnek el: a gyengébbik 75, míg az erősebb 100 lóerőt produkál.

Az autógyárak gyakorlatától eltérő módon a modellpaletta csúcsát a dízelek között kell keresni, ugyanis a legerősebb Ibiza a Vokswagen konszern 1,9-es, 130 lóerős TDI erőforrásával lett felvértezve. A gázolajos kínálat másik két tagja ugyancsak 1,9 literes: kissé korosodó, de ezzel együtt olcsó alternatíva a 64 lóerős SDI, míg némileg drágább, de jóval fejlettebb technikával büszkélkedhet a 100 lóerős PD TDI.

A latin szerető – Seat Ibiza 3Csak a pénztárca szab határokat

A korábbi gyakorlattól eltérően eltűnik a kínálatból a magyar piacra lecsupaszított Select alapkivitel, amely helyét egy jóval gazdagabb, Signo nevű felszereltségi szint veszi át. Alapáras a színezett üveg, az állítható magasságú vezetőülés, az elektrohidraulikus szervokormány, amelynek sajátossága, hogy az autó sebességétől függ a rásegítés mértéke. Belépőmodelleknél szokatlan figyelmesség az elülső elektromos ablakemelő, a széria a ködlámpa, a két irányban állítható kormányoszlop, a központi zár és a rádióelőkészítés.

A komfort egy magasabb fokát a Stella kivitel választásával lehet megszerezni, míg az adrenalinvadászok a Sport felszereltségű modellel kényeztethetik magukat. Ez utóbbiban alapáras a 15-ös könnyűfém felni 195/55-ös gumikkal, az első sportülések, valamint bőrborítású a kormánykerék és a sebességváltókar. Szintén a Sport felszereltség részét képezi a fedélzeti számítógép, az ABS, és egy nyolc hangszóróval megtuningolt CD lejátszó.

Az Ibiza árlisátja
Benzines modellek:
Típus
Ár (Ft)
1.2 12V Stella64 LE
2 490 000
1.4 16V 75 Stella75 LE
2 639 000
1.4 16V 75 Signo75 LE
2 890 000
1.4 16V 100 Sport100 LE
3 564 000
Dízel modellek:
1.9 SDi Stella64 LE
3 118 000
1.9 PD TDi 100 Signo100 LE
3 778 000
1.9 PD TDI 130 Sport130 LE
4 693 000
Érvényes: 2002. június
1-jétõl új árlista kiadásáig. Az árak
3 ajtós modellekre vonatkoznak.

A “piszkos” anyagiak

Az új Ibiza ára 2 490 000 forinttól indul, míg a legdrágább kivitelért 4 693 000 forintot kell a pénztárnál hagyni. A konkurencia árait áttanulmányozva hamar kitűnik, hogy a Seat igyekezett alájuk menni, így könnyen elképzelhető, hogy sokan fognak latin szeretőt tartani a jövőben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik