Belföld

Alfa Romeo Brera – Giugaro legújabb alkotása

Az Alfa Romeo okosan tette, amikor szabad kezet adott legújabb koncepcióautója megtervezőjének. Giorgetto Giugiaro és az ItalDesign igazi kuriózumot jelentenek az autós formatervezésben.

Genfben mutatkozott be

Alfa Romeo Brera – Giugaro legújabb alkotása 1Az ItalDesign stúdió egy Alfa Romeo tanulmánnyal vonzotta magához a közönséget a tavasszal megrendezett genfi autókiállításon. Annyi film egy standon sem fogyott a fényképezőgépekből és kamerákból, mint Giugiaroéknál; ebben persze az autó mellett mosolygó két szőkeségnek is jelentős szerepe volt. (Egyikük látható a képen, bizonyítva, hogy Giugiaro valóban ért a szép formákhoz.)

Maga Giorgetto Giugiaro és fia, Fabrizio Giugiaro is gyakran látható volt az Alfa Romeo Brera névre keresztelt 2+2 üléses koncepcióautó körül. A Milano egyik kedvelt részéről elnevezett kocsi igazán impozáns látványt nyújtott, hiszen tengelyvégeire 20 collos kerekeket szereltek az olaszok, a gumik futófelülete elöl 245, hátul pedig 285 milliméter széles.

Alfa Romeo Brera – Giugaro legújabb alkotása 2A kupén elől a manapság ismét előtérbe kerülő Alfa cégér, a márkajelet magába foglaló háromszög alakú pajzs uralkodik. A karosszéria jövőt idéző formai megoldásokkal egészült ki, ilyen például az ívelt vonalú motorháztető, a markáns levegőbeömlők, a magas váll és a különlegesen vonuló oldalív.

Hatalmas üvegfelületeken keresztül tarthatjuk a vizuális kapcsolatot a külvilággal, hiszen a Brera nemcsak nagy szélvédővel, széles oldalablakokkal és szintén tekintélyes méretű ötszögletű hátsó ablakkal van felszerelve, hanem a tetőre is jutott egy jó nagy üvegtábla.

Alfa Romeo Brera – Giugaro legújabb alkotása 3Műszaki tartalom

Bár Giorgietto Giugiaro, a modell alkotója teljesen szabad kezet kapott a nagy teljesítményű kupé megtervezésében, a Fiat jelentősen hozzájárult a műszaki tartalomhoz. Az autó szerkezete ennek ellenére nem követi a hagyományokat: a motor az optimális súlyelosztás érdekében az első tengely mögött helyezkedik el, míg a sebességváltómű, illetve a hátsó differenciálmű az autó végében kapott helyet (akárcsak az új Maserati Spyder és Coupe esetében).

Giorgetto Giugiaro Alfái•Alfa Romeo 2000/2600 Sprint (1960)

•Alfa Romeo 2000 Spring (1963)

•Alfa Romeo 2600 HS (1963)

•Alfa Romeo Giulia GT (1963)

•Alfa Romeo Giulia Sport Special (1964)

•Alfa Romeo Canguro (1964)

•Alfa Romeo 1750/2000 (1967)

•Alfa Romeo 33/2 Iguana (1969)

•Alfa Romeo Alfasud Berlina (1971)

•Alfa Romeo Alfasud Caimano (1971)

•Alfa Romeo Alfetta GT/GTV (1974)

•Alfa Romeo New York Taxi (1976)

•Alfa Romeo Alfasud Sprint (1976)

•Alfa Romeo Scighera (1997)

•Alfa Romeo Scighera GT (1997)

•Alfa Romeo Brera (2002)

Az 1969 előtt készült modellek karosszériáját a Bertone-stúdió tervezte.

Forrás: www.italdesign.it

Ezen túlmenően is megtalálhatók az autóban a Fiat konszern egyéb luxusmárkáinak építőelemei. A kupétanulmány 4,2 literes V8-as erőforrása ugyanúgy 90 fokos elrendezésű, mint az új Maseratik motorjai; ráadásul a közel 400 lóerő kipréselésére képes gépszívek hengerűrtartalma is csupán 10 köbcentiméterrel tér el. A kupéba épített hatsebességes elektro-hidraulikus szekvenciális váltó pedig megegyezik azzal a konstrukcióval, melyet az Alfa Selespeednek, a Ferrari F1-nek, a Maserati pedig Cambiocorsának nevez.

Mindez természetesen nem véletlen. A Fiat terve ugyanis, hogy a Maserati műszaki megoldásaival felruházott nagy teljesítményű új Alfa sportkocsit piacra is dobja, elsősorban Észak-Amerikában, Japánban és Németországban számítva jelentősebb vevői érdeklődésre.

Egyedi nyílású ajtók

A Giugiaro által tervezett új Alfa méretei alapján semmiképpen sem tekinthető kompakt modellnek: 4,4 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,3 méter magas. Az utastérben a tervező szándéka szerint elöl két felnőtt, hátul pedig két gyermek kaphat helyet. Utóbbiak feltehetően órákat eljátszanak majd a kocsi különleges ajtóival.

Alfa Romeo Brera – Giugaro legújabb alkotása 4A Brera más egzotikus olasz autókhoz hasonlóan felfelé nyíló ajtókkal büszkélkedhet. Az “ollóajtó” (melyet a tervezők szabadalommal le is védtek) azonban nemcsak felfelé nyílik, mint például a Lamborghinié, hanem kifelé is azzal a céllal hogy a ki- és beszállást a lehető leginkább megkönnyítsék. Giugiaro szavaival élve “az ajtók képviselik a bemutatóra szánt modell egyetlen olyan elemét, amelyet nem az esetleges későbbi gyártásra gondolva terveztünk és építettünk.”

A Brera a 2,6 méteres tengelytávnak köszönhető hatalmas utasterében sportos és luxus jegyeket egyaránt felvonultat. Az utasok egy teljesen kivételes hi-fi rendszer teljesítményét élvezhetik, vadonatúj hangszóróformával. A hangszórók kicsik, kevés helyet foglalnak és mégis tökéletesen hallhatóak. A hang létrehozásához a inkább levegő molekuláira alapoznak mint a hagyományos papír membránra. A Brerat felszerelték egy zajszűrő rendszerrel is, hogy kiszűrjék a mechanikus elemekből és a karosszériáról beszűrődő nemkívánatos zajokat.

A műszerek a hagyományos Alfa stílust tükrözik – két nagy kerek műszerrel elöl és három kisebbel középen. Nemesacél részletek dobják fel a kocsi belterét és tükrözik vissza a karosszéria konstrukcióját.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik