Egy német piackutatás szerint sokat segített a környezeten a nyárra bevezetett 9 eurós univerzális vonatjegy, írja a Clean Energy Wire. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége (VDV) szerint a 9 eurós jegy azt mutatja: az emberek nemcsak hajlandóak tömegközlekedni és elagyni az autókat, ha az ilyen jegyek állandóan elérhetővé válnak, hanem a szén-dioxid-kibocsátás drámai csökkenéséhez is vezethet egy ilyen intézkedés.
Az elemzést a VDV, a Deutsche Bahn vasúti csoport, valamint a Forsa és az RC Research kutatóintézetek végezték el a szövetségi és tartományi kormányok megbízásából.
„A 9 eurós jegy három hónap alatt körülbelül annyi széndioxid-kibocsátást takarított meg, mint amennyit az autópályán egy éves sebességkorlátozás jelentene” – mondta Oliver Wolff, a VDV ügyvezető igazgatója. „A 9 eurós jegy tehát nemcsak anyagilag könnyített a polgárokon, hanem egyértelműen pozitív hatással volt a klímára is.”
A kutatás megállapította, hogy a 9 eurós jeggyel megtett utazások 10 százaléka olyan utazást váltott ki, amelyet az emberek egyébként autóval tettek volna meg. „Most olyan megoldásokat kell kidolgozni, amelyek bővítik és erősítik a helyi és regionális közlekedést a városi és vidéki területeken” – mondta Maike Schaefer, Bréma város közlekedési szenátora, aki egyben a szövetségi államok közlekedési miniszteri konferenciájának (VMK) elnöke is. „Ez csak hosszú távú és biztos finanszírozás alapján lehetséges, amely hosszú távon hatékonnyá és mindenki számára megfizethetővé teszi a közösségi közlekedést.” A kormány június és augusztus között tette elérhetővé a 9 eurós jegyet, hogy ellensúlyozza a növekvő üzemanyagköltségeket. A májusi értékesítés kezdete óta körülbelül 52 millió jegyet adtak el.