Koronavírus: a fertőzés új módját fedezték fel

Az szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) vesznek részt. Felfedezésük lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett

a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe

– idézi az MTI.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához. A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta.

Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: NIAID-NIH / Phanie / Phanie via AFP

Afrikai meleg tör Magyarországra

Húsz fok feletti meleget hoz a kései vénasszonyok nyara, de a hétvégén komoly viharokkal fizethetjük meg az árát – tipikus nyári időjárási helyzet alakul ki hazánkban.