Algából készítettek strandpapucsot

A környezet védelmére biológiailag lebomló strandpaucsot készítettek algából amerikai kutatók – írja az MTI.

A San Diegó-i székhelyű Kaliforniai Egyetem és az Algenesis Materials startup-vállakozás kutatói több évig kísérleteztek azzal, hogy előállítsanak egy tömör, habszerű anyagot algákból kivont olajból biostrandpapucs készítéséhez.

Azt remélik, hogy a jövőre piacra kerülő termék által csökkenni fog az óceánokba és a szemétlerakókba kerülő műanyag mennyisége.

„Évente világszerte több mint egymilliárd strandpapucsot gyártanak, amelyek jelentős mértékben szennyezik az óceánokat” – mondta Stephen Mayfield, az egyik projektvezető, a kaliforniai Alga Biotechnológiai Központ igazgatója.

Az óceánok műanyagszennyezése várhatóan megháromszorozódik 2040-re a Nemzetközi Szilárdhulladék Társaság nemkormányzati szervezet adatai szerint.

„Az emberek elkezdtek olyan termékeket követelni, amelyekkel elkerülhető a környezeti katasztrófa” – hangoztatta Tom Cooke, az Algenesis Materials elnöke.

A kutatók a Bioresource Technology Reports folyóiratban megjelent tanulmányban írták le a fenntartható, fogyasztóbarát és biológiailag lebomló anyag sikeres fejlesztését.