Rájöttek, miért olyan veszélyes a dohányzás a koronavírusosokra

Az amerikai Cold Spring Harbor Laboratórium (CSHL) kutatói úgy tűnik, rájöttek, miért növeli olyan drámaian a koronavírus szövődményeinek esélyét a dohányzás – olvasható az EurekAlerten megjelent közleményben. A titok valószínűleg azokban az ACE2 fehérjékben rejlik, amelyeket a koronavírus arra használ, hogy rajtuk keresztül bejusson a sejtekbe, és ott szaporítsa magát.

Bár jelenleg minden résztvevőket igénylő kísérlet parkolópályán áll a laboratóriumban, Jason Sheltzer kutató és a Google mérnöke, Joan Smith korábbi egérkísérleteket vizsgáltak meg, és megpróbáltak felfedezni valamiféle összefüggést a három legveszélyeztetettebb csoport között: a férfiak, az idősek és a dohányosok ugyanis kifejezetten érzékenyen reagálnak a koronavírus-fertőzésre. A kutatás során kiderült, hogy azoknak az egereknek, amelyeket cigarettafüstnek tettek ki, megnövekedett az ACE2 (angiotenzin-konvertáló enzim 2) nevű fehérjéinek száma, a vírus pedig ezt használja arra, hogy bejusson a sejtekbe. Minél több ACE2 fehérjéje van valakinek, annál nagyobb az esélye, hogy a szervezetén belül a vírus sokszorozni képes magát.

A kutatók kiemelték, hogy a hatás rövid távú, és azoknál az egereknél, amelyek „leszoktak a dohányzásról”, hamar elmúlt a megemelkedett ACE2-szám.

Ugyan ők nem találtak összefüggést az életkor és a nem alapján, egy korábbi kutatás már szólt arról, hogy a férfiakra azért lehet veszélyesebb a koronavírus, mert a szervezetükben alapvetően magasabb az ACE2 aránya.

Ez magyarázhatja, miért veszélyesebb a koronavírus a férfiakra
Egy régi elméletet azonban egyértelműen megcáfolt a kutatás.

Az amerikai kutatásról a szakértők a Developmental Cell tudományos folyóiratban jelentettek meg tanulmányt.

Majka: Itt egy egész iparág szopik

Majka és Curtis készül a szezon első nagy fellépésére, augusztus közepén. Az még mindig fáj nekik, hogy rendszeresen a Halott Pénz előtt lépnek fel, és azt sem értik, ha 20 ezer ember lehet egy futballmeccsen, akkor miért nem szabad még bő egy hónapig koncerteket tartani.