Night landscape with vibrant Milky Way at mountains. Starry sky with hills at summer. Beautiful Universe. Space background. Night sky with Milky Way

Hatalmas idegenvadász projekt indul rövidesen

2018. 05. 08. 11:53

A Breakthrough Listen először fog végrehajtani átfogó vizsgálatot: az elemzés során több millió csillagot figyelnek majd meg galaxisunkban. A szakértők abban bíznak, hogy a kutatással azonosítani tudják az idegen civilizációk jeleit.

A 60 napos vizsgálatot az új-dél-walesi CSIRO Parkes rádiótávcső segítségével fogják lefolytatni – írja az IFLScience. Korábban a teleszkóp egyszerre csak az égbolt egy részét tudta elemezni, a Breakthrough Listen fejlesztésének köszönhetően azonban az eszköz immár egy időben 13 sugárral lesz képes vizsgálatot végezni.

Ezekkel az új funkciókkal példátlan részletességgel derítjük fel galaxisunkat

– nyilatkozta Danny Price, a Berkeley-i Kaliforniai Egyetem munkatársa és a Breakthrough Listen projekt szakértője. A kutató hozzátette, abban bíznak, hogy a hatalmas adathalmazt analizálva az idegen technológia nyomaira bukkanhatnak, és bebizonyíthatják, hogy nem csak a Földön van élet.

A szakértők a teleszkóp adatátvivő sebességét is feljavították: az eszköz már másodpercenként 130 gigabit információt tud továbbítani.

A sebesség meghatározó lesz, hiszen a távcső

az 1500 órányi megfigyelés során nagyjából 100 petabyte adatot fog összegyűjteni.

Ez megközelítőleg annyi információt jelent, mint amennyit a Facebook tárolt 2012-ben.

Az átalakított teleszkóp ráadásul nagyobb pontossággal szűrheti ki az emberekhez köthető mesterséges források, így a műholdak, repülőgépek vagy telefonok jeleit.

Az új kutatás során a szakértők Tejútrendszeren kívüli objektumokat is tanulmányoznak majd. A csapat azt tervezi, hogy száz, a Tejútrendszer közelében elhelyezkedő galaxist fognak megvizsgálni.

A Breakthrough Listen a Breakthrough Initiatives egyik projektje. A program célja az idegen élet keresése, de a  Breakthrough Initiatives egyéb űrkutatási témákkal, például a gyors űrutazás megvalósításával is foglalkozik.

HOLLYWOOD, CA - NOVEMBER 12: Filmmaker Rory Kennedy speaks during the Academy of Motion Picture Arts and Sciences' 8th annual Governors Awards at The Ray Dolby Ballroom at Hollywood & Highland Center on November 12, 2016 in Hollywood, California.   Frederick M. Brown/Getty Images/AFP